2017’de Yapılacaklar… MiM

Bez Cadılarından Oh Yoon Joo, yeni yıla özel bir mim yollamış efennim. Her sene olduğu gibi hedef listesi belirliyoruz bu mim’de de.

En son 2015 yılında yazmışım, ondan önceki de 2014 yılında olsa gerek. O değilde 2010 yılında her günümü blogumun başında geçiriyordum. İş bulmalıydım yeni mezun sayılırdım, berbat bir iş deneyiminden yeni çıkmıştım ama elimden bir şey gelmiyordu. Ben de kendimi blog hazırlayarak, burada tanıştığım insanlarla paylaşımlarda bulunarak mutlu ediyordum . Derken 2012 yılına gelindiğinde, yine yeniden kendime 12 maddelik dilek listesi hazırladım ve umutla bekledim. Ben ne kadar yürekten dilesem de 2012 yılı o kadar korkunç geçti, öyle ki 2013 yılında dileğim “canınızın sağlığı”ndan öteye geçemedi, nefes alsam yeter diyecek kadar umutsuz ve tükenmiştim. Ben nerede hata yapmıştım da hayat beni bu kadar zorluyordu.Sağlığım bozulmaya başlamıştı çoktan, 13 yaşımdan beri görmediğim sivilceler yüzümün her yerinde peydah oluvermişti, kullandığım ilaçlar mideme ağır geldi, 48 kiloya düştüm, bu defa da gastrit oldum. En son artık akrabam olan bir doktor psikiyatrist nezdinde antidepresan kullanmamı önerdi. Gittim, psikiyatrist nezdinde ilk hapımı yuttum! Aynı hafta işyerime yakın ve gönüllü olarak çalışan harika bir psikoterapiste de gitmeye başladım. Kapitalist sistemden dolayı ruhum zehirlenmiş olmalıydı, ben de bunun çaresini bir şekilde bakmalıydım. Beterin beteri vardı evet! Ama düşüncelerim bana bunu düşünemeyecek kadar ağır geliyordu. Bu sadece stresli iş hayatımdan kaynaklanmıyor, çocukluktan bu yana bastırdığım sorunlarımdan dolayıydı üstelik. Öyle sihirli değnek değmişçesine düzelmiyordu hiçbir şey, ilacımı psikiyatristime sormadan kestim, bir süre iyi gitti, sonra yine tepe taklak oldum. Ve yine ilaçlı dönem, psikoterapilere de devam ediyordum. Bu defa daha dikkatli olmalıydım ve hayatımda keskin kararlar almalıydım.

Aldım da!!!

Bana zarar veren bütün ilişkilerimi yeniden gözden geçirdim, davranışlarımı değiştirdim ve en önemlisi de kurban olmayı bıraktım. Tembellik mi dersiniz ya da öölü toprağı serilmişçesine miskinlik mi? İlk önce bu hissiyattan uzaklaşmak için elimden geleni yaptım.  İşimi bırakmadım! Bırakırım sandınız di mi? Azmettim bırakmadım zamanla daha dengeli hale gelecek şekilde eskiden hunharca olan çalışma şeklimi standart düzeye yani olması gerekenden daha fazla olmayacak şekilde yaptım.  Turistik bir yerde çalışıyordum ama taşından toprağından nefret ediyordum. Eski kötü anıların yerini güzel olana bırakmalıydı. Ben de kendime akıllı bir telefon alıp, 28 gün boyunca her gün güzel fotoğraflar çekip instagrama koydum. Mimari yapıları çok severim, nerede eski eser ev, kapı, pencere görsem fotoğrafını çeker oldum. Böyle böyle çalıştığım ilçeye turist gözüyle bakıp zevk almaya başladım.

Psikoloğum yeni hobiler edinmelisin dedi, tipik sosyalleşmelisin ödevi bana da verildi. Çok param yoktu ama önceliklerimi değiştirerek yeni hobilere vakit ayırmaya başladım. Bir bakmışım ki 2012 yılında dilediğim dileklerin çoğu gerçek olmuş. Yazarken gerçekten çok istemişim diyorum şimdi.

Henüz gerçekleşmemiş olanlar var ama onlara imkansız gözüyle bakmıyorum artık! Sadece henüz VAKTİ GELMEMİŞ diyorum.

Hayat hem zor hem de harika! Ülke olarak korkunç zamanlar geçirsek de hayat hala güzel. Belki bir sonraki yazım bugün yazdıklarımın aksine şikayet dolu olacak ama bu da hayatın bir parçası. Çünkü nasıl ki kötü günler var, iyi günlerimiz de var.

2017 yılı MiM’i olarak bu sebepten, yeni yılda hepimize direnç ve huzur diliyorum.

2017’de Yapılacaklar… MiM” için 2 yorum

  1. Hazırda yazı yazacak enerjisi varmış ama bir bahane arıyormuş resmen alemin kaktüsü :3 Sık sık yazma ve sürekli keyifli haberler paylaşman dileklerimle; yaşananlara inat, sevginin gücüyle ♥

    1. 😀 Ben de çok istekli gördüm kendimi asdfassdf Umarım güzel haberlerle sık sık dönüş yaparım buraya 😉 Her şeye inat mutlu bir sene geçirmemiz dileğiyle ♥

Bir Cevap Yazın

