Hatırlar mısınız?

Bu yazıyı taslaklarımdan bulup çıkardım, hazır 2014’ü geride bırakıp 2015’e yol alıyorken ufak çapta bir zaman yolculuğu yapmak geldi içimden. 1983 doğumlu biri olarak sırasıyla ucundan accık tek kanallı, sonrasında ise star1’lerle başlayan özel kanallar dönemini tek tek yaşadım. İnsan yaşlılığında bile çocukluk ve ilk gençlik yıllarını hiç unutmazmış, ben de çocukluğumu neredeyse hep televizyon karşısında hatırlıyorum, elbetteki şimdi o mazide kalan mahallede oyun oynama kültürünü yaşadım ama hayatımıza artan bir hızla giren televizyon hep anılarımın baş köşesinde oldu.

Televizyonda izleyip de çok net hatırladığım dizi-çizgi diziler çok, ama bazıları var ki yıllarca nette arayıpta zar zor buldum. çünkü fazlasıyla etksinde kaldığım halde sanki bir rüya gibi bölük pörçük kareler hatırlıyordum.

İşte o hafızamın derinliklerinde ite kaka çıkardığım bir iki tv programı, belki siz de izlemişsinizdir.

 

Bedknobs And Broomsticks“Bed-knobs And Broomsticks” 

Yukarıda Allah var ya, ben bu filmi anlatacağım diye göbeğim düşmüştür herhalde. İzlerken iyi de konusunu anlatmak o kadar zor ki, önce filmden hatırladığım nesneleri anlatmaya başlardım ki asıl hatayı orda yapıyordum…🙂

brass-bed-knobs-250x250-horz

“İşte bir demir yatak var eeğğğ bir yatak başı, yani topuz.. yok öyle değil yatağın başındaki demirin ucunda bir topuz düşün heh ondan, ama çıkıyo o biliyo musun,  şimdi bir yerden bir yere o yatakla gidiliyor, alıyosun o topuzu takıyosuu-n… nasıl ya nesini anlamadın. baştan anlatıyorum, topuzu anladın mı topuzu!!”…(anlatamadı).

Aman neyse, teknolojinin gözünü seveyim ki artık her şeyi bulmak kolay :))

Tommy Tricker and the Stamp TravellerTommy Tricker and the Stamp Traveller

Bir diğer çocukluk travmam bu film, yine de bu filmi hatırlayanlar daha çok. Adını Türkçeye nasıl çevirdiklerini hatırlamıyordum ama hep arkadaşlarıma pullu film diye anlattım, bu seferde pullar yardımıyla dünyayı gezen çocuklar vardı😀 Filmden aklımda kalan en net kare, Çin’e gidip bir festivale denk gelmeleri ve kalabalık sokaklarda ejderha maketleriyle  dans eden göstericiler…

title_Legenda_Korallovogo_Rifa_Sango_Sho_Densetsu__Aoi_Umi_no_Elfie_79184_11211-tileElfie of the blue sea

Bu çizgi diziyi sonuna kadar yayınladılar mı bilmiyorum ama sadece Elfie adındaki kızın suya düşer düşmez boğulacak sanırken saçlarının maviye dönmesini çok iyi hatırlıyorum. Başına neler geliyordu konusu neydi hiç bir fikrim yok. Denizin altında nefes almadan durabildiğini kimsenin bilmemesi gerekiyordu bir de onu hatırlıyorum🙂

Andersen’den Masallar

Benim için en zorunu en sona sakladım. Eskicizgifilmler blogu olmasaydı kesinlikle bulacağım yoktu. İlk defa 84-85 yıllarında TRT1’de yayınlanmış ama eminim ki 93-94 yılında tekrar yayınlandı. Her bölümünde tek bir masalın anlatıldığı çizgi dizinin benim için önemi giriş müziğinde saklı.

Sen kalk şapşal küçük ben, daha adını öğrenmeden git çizgi dizinin müziğini ezberle… Sonra da yıllar geçsin arkadaşlarına nafile sora dur “yav müziği şöyle olan… (burada çakma japoncamla hayret dolu bakışlar altında mırıldanıyorum) bir çizgi dizi vardı, hatırlayan var mığğ?” …. tabiki yok! kim şarkısını hatırlar be senden başka😀 Müziğinden bahsettim o kadar ama youtube’da müziğini bulamadım şimdilik. (bu seferde müziği yok ortada🙂 ). Dedim ya en zoru buydu. Halbuki TRT bir güzellik yapsa da NTV yayınları gibi 10 yıllık dönemler halinde bir tv arşivi yayınlasa, herkes nostalji peşinde yok satar valla🙂

Neyse efendim, şimdilik bu kadar, tekrar görüşmek üzere, buradan TRT’ye selam olsun🙂

 

2 thoughts on “Hatırlar mısınız?

  1. Ya ben bunları hiç bilmiyorum😦😦 bi tek elfie’yi hatırladım, daha doğrusu şöyle bir sahne hatırladım: bu kızın suda nefes alabildiğini fark edenler onu suya atıyorlardı, kızın bi oğlan çocuğu arkadaşı vardı, o diğerlerine yalvarıyordu: durun napıyosunuz boğacaksınız kızı diye! Onlar da bir şey olmaz bak görürsün diyorlardı ve kız gerçekten de suda nefes almaya başlıyordu. Bu kadarcık🙂🙂 Ne başı ne sonu kalmış aklımda… Yalnız şu pullarla seyahat eden çocuklar ve yatak topuzu meselesi çok eğlenceliymiş, çocukken denk gelsem kesin bayılırmışım. Ben de rüyasında köpeğe dönüşen bir çocuk hatırlıyorum, sabahları uyanınca kendini çıplak olarak şehrin bi köşesinde buluyordu, acaba sen onu hatırlayacak mısın? ellerine sağlık cnm😉

  2. Hatırladımmm tabiiikiii :)))) nette baktım bu diziye benzer bir tek woof diye bir ingiliz dizisi var ama tipler tanıdık gelmedi bir tek tüylü çoban köpeğini benziyor diger karakterler tanidik gelmedi. Acaba aynı konulu başka bir versiyon var da onu mu izledik biz, bilemedim😦

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s