MiM: Her Eve Lazım Kpop Şarkıları

Sevgili Harmony’nin başlattığı Kpop Mimi blogdan bloga gezerek en sonunda Masalevi‘nden bana da geldi haftalar önce ama son zamanların en tembel bloggerı olarak daha yeni yazabiliyorum😀

Baştan söyleyeyim, benim kpop geçmişim tamamen k-drama müziklerine ve kısa film tadındaki k-pop kliplerine dayanıyor, bizim Kore Severler arasında ve dünyada meşhur olmuş gruplarda tabiki bu kapsam içine giriyor 😀 Başlıyoruzzz…

ŞAŞIRTICI

Alex’i keşfettiğim ilk şarkı, daha yüzünü göstermeden sesiyle kendisine hayran bırakıyor. Klibe gelirsek, izlediğinizde neden şaşırdığımı anlarsınız. İlk tepkim yok artık, daha estetik bir şey bulamadınız mı? salyangoz nedir kardeşim oldu😀 Meğer Salyangozgillerden bir periye dair Kore halk masalı varmış🙂 Merak edenler için masalın özeti aşağıdaki gibi…

“Masala göre kendi halinde bir başına yaşayan genç bir çiftçi varmış, günün birinde yine tarlasında çalışırken kendi kendine söylenmeye başlamış

“Tarlamdan prinç  çıkarıyorum ama onu birlikte yiyebileceğim bir kişi bile yok.”

“Benimle yiyebilirsin” demiş sonra bir kadın sesi, fakat çiftçi sesin nereden geldiğini anlayamamış ve başlamış yine söylenmeye. “Beni yaşadığın yere götür” demiş bu defa aynı ses, ama ne kadar dikkatli bakmış olsada kimseyi görememiş. Yine işine dönmüş çiftçi, bu defa da yerde duran çok güzel bir salyangozu farketmiş, hiç düşünmeden onu çantasına atıp evine götürmüş. 

Eve geldiğinde tarlada bulduğu salyangozu mutfağın bir köşesine bırakmış ve gidip uyumuş. Sabah olduğunda mutfakta onu bekleyen leziz yemekler olduğunu görmüş ama evde çiftçiden başka kimse yokmuş, yemek yapan kişiyi daha sonra bulurum diye düşünerek tarlaya çalışmaya gitmiş. Akşam eve döndüğünde yine onun için yemek yapıldığını görmüş, bütün gece ona yemek hazırlayanın kim olduğunu düşünerek başını yastığa koymuş.

Ertesi günün sabahında mutfağını gizlice izlemiş ve ona bu güzel ve leziz yemekleri yapanın salyangozun içinden çıkan çok güzel bir kızın yaptığını anlamış.  Çiftçi bekarmış ve kısa zamanda ona evlenme teklif etmiş. Güzel bir evlilikleri olmuş ama Kralın bu güzel genç kadını öğrenmesi uzun sürmemiş, böylesine güzel bir kadını zavallı bir çiftçiye layık görememiş ve çiftçiye bir teklifte bulunmuş. Aralarında bir çok yarış süre gelmiş, kim kazanırsa o kişi kaybedenin en değerli varlığını elde edecektir. Kral, çiftçinin kaybetmesi halinde güzel eşini karısı yapacaktır. Çiftçi kazanırsa da, Kralın topraklarının yarısı onun olacaktır. Masalın sonunda, Kral çiftçiyle girdiği tüm yarışları kaybeder, çiftçi ise Kraldan kazandığı tüm serveti fakirlere dağıtır ve karısıyla bir ömür mutlu yaşarlar.” Kaynak; The Snail Lady, The Snail Shell Girl (Fujian), Mud-Snail Fairy (29.sayfa).

Yine bir kaktüs klasiği olarak Alex’den girip kelalaka başka bir yerden çıktım :D  Siz en iyisimi direkt Alex’e geçin :D  Part 2’nin 2.43 saniyesinde Alex’in bir solo çıkışı var ki her defasında tüylerim diken diken oluyor.

Alex & Jisun – Part 1 너무 아픈 이말 – Very Heartbreaking Words(Eng Lyric)

Alex & Jisun – Part 2 사랑해 – I Love You(Eng Lyrics)

ETKİLEYİCİ

Bu kategoriyi, ilk dinleyişte çok etkinlendiğim şarkılar olarak  düşündüm.

Lee Hong-Ki Confession (Go-Hae) HEB

Hong Ki’yi hep çocuksu bulmuşumdur ama bu cover ile ağzım açık kalmıştı😀 Hem sesi çok berrak  hem de çok hoj gözüküyor😀 (Masalıma sevgiler saygılar burdan öhöm🙂 )

Alex & Horan –  꽃이 피네요 – Flowers come into Blossom

İtiraf ediyorum söyleyen Alex bile olsa Ony You OST’i için böyle pozitif bir şarkı beklemiyordum 🙂

ACIKLI

Şu sıra hep acıklı diziler seyrediyorum, Snow Queen ve Scent of a Woman yeni bitti böhüüü, her ne kadar scent of a woman kötü sonlu olmasa da çok acıklıydı.  Haliyle hasta sevgililer üzerine tüm şarkılar ağlama nedenim 😦

BOM – YOU & I

Bu şarkıda cennete yollanan bir başka sevgili hakkında, Park Bom’u ilk defa Secret Garden’da görmüş sonra  şu şarkısında adam akıllı dinlemiş, ardından da bu şarkıyı keşfetmiştim, çok güzel sesi var hatunun çok, bir de şu suratı ile uğraşmayı kesse tam olacak, yüzünde yontulmamış kemik yok (yazık yav)😦

So Ji Sub – Yuki No Hana – Snow Flower

JiSub’ın sesinden Snow Flower’ı dinlemek ayrı bir acıklı :S (Sözler için Bkz)

환희 (Hwan Hee) _ 바람이 되어서라도 (Even Becoming Wind)

Hwan Hee oğlanını ilk kez Beethoven Virus’de dinlemiştim, orta yaş üzeri biri sandıydım sesinden ama gayet taşmış😀 Cahillik işte😀 (Bu arada klip için seçilen görüntü de maşallah, ayrılın bakiiim kime diyorumm :D)

NEŞELİ

Şu iki klibi izlemek bile bana enerji veriyor😀

miss A(미쓰에이) “Breathe” (브리드) from [Step Up]

T-ARA(티아라) _ Roly Poly(롤리폴리) (Uzun Vers.)

ERİTİCİ

JiSub’ın çıkardığı son albümden( Corona Borealis 2012) taze taze bir klip, ben tabi direkt eridim😀 Taslaktaki JiSub yazılarımı tamamlayabilirsem üzerinden yıl geçmeden bu albümden de bahsedeceğim, yani inşallah😀

So Ji Sub – Some Kind Of Story (feat. Huh Gak & Mellow)

Mimi burada bitirecektim ama araya JYJ’i de katayım da tam olsun, JiSub’cım alınmaca gücenmeyece yok😀

JYJ Get out

-BİTTİ-

Bir mimin daha sonuna geldim😀 İyi de geldi hee😀 Mimi yapan, paslayan tüm arkadaşlara teşekkürler😉 Kendinize çok iyi bakın😀


8 thoughts on “MiM: Her Eve Lazım Kpop Şarkıları

  1. Salyangoz masalı güzelmiş, ama itiraf etmeliyim ki ben yine de o klipleri anlamadım, ikinciyi izleyince anlarım sandım ama cık olmadı hahahah, ne anlatmaya çalışmışlar, sonuçta masaldaki gibi olmamış, yine dayanamayıp drama bağlamışlar.
    Neticede işin içinde Alex varsa o şarkı dinlenir kardeş😀 Allah adama nasıl bir ses vermiş yahu, tü tü tü maşallah
    miss A grubunun Breathe şarkısı eğlenceliymiş, ucundan bakıyım derken bir baktım bitivermiş şarkı, liseli kızlar modunda.
    Ama favorim Yuki no hana. Artık nasıl işlemişse daha dinlerken gözümün dolduğu olur bazen.

    • 😀 o zaman sende benim gibi çok şaşırdın😀😀😀 hem farkındaysan klibe dair mantıklı bir şey söyleyemeyeceğim için masalı araya kaynatmaya çalışmışım😀 Bir de galiba Koreliler de olup bizde olmayan bir algı yeteneği var sanırım, sen git o kadar salyangoz yaptır, bilim adamları toplaştır klibine ama klibin hikayesi havada kalsın cırt cırt olacak iş mi😀 kesin sorun bizde😛😛😀

      Breath’in klibi insanı hipnotize ediyor, arka fondaki renkler bile kafa yapıyor bende😀

      jisub da güzel söylemiş di mi? yoksa ben mi jisubı kayırıyorum😀😀😀

  2. Jisub da güzel ama ben onun rap söylemesi yerine yukinohana söylemesini tercih ederim, o şarkının aslındaki ses daha kuvvetli olmasına rağmen sadece gözlerimi doldurabiliyor, ama so ji sub söyleyince ağladığım da olmuştur😀
    Salyangozlu klibi (adı böyle kalacak heheh) senin de anlamamana çok sevindim, kendimi salak gibi hissetmeye başlamıştım tam da, hahah. Sorun Korelilerde bence de. Yoksa genç Türk dimağlar (biz ikimiz oluyoruz) anlaşılacak bir şey olsa anlardık😀
    missA’nın klibindeki renkler gibi hareketler de hipnotize edici, sanki barbie bebekleri bilgisayarda oynatıyormuş gibi. Özellikle no oh, no oh dedikleri yerde yaptıkları hareketi yapmaya çalıştım olmuyor hahahah, Bu gece itirafın dibine vurdum galiba.

    • Bende Rap yaptığında sesini duydum oh diye seviniyorum sadece ama yuki no hana yı cidden güzel söylemiş hayta😀 eferin ajussi🙂
      😀😀 iyi dedin, mantıklı bişi olsaydı bizden kaçmazdı kesin!😉

      ben de roly poly’i gaza gelip denemiş de sonra ezik ezik bilgisayarın başına dönmüştüm, oluyor öyle arada yani insanlık hali😛😀

      not: bu itiraflar aramızda “pimil” olarak kalacak “yaksuk”!😉

  3. salyangozlu klibi ben de anlamadım yav… tek anladığım o klipte daha genç ve daha az estetikli bir adet park shi hoo gördüğümdü😛 ayrıca roly poly’yi ben de bi ara deneyip deneyip boyumun ölçüsünü almıştım… yok arkadaş, bu yaştan sonra dans benim neyime??

    bi de ben you&I klibini cicili bicili renkleri yüzünden en şeker klip ilan etmiştim, piiii! ulen hiç mi anlamamışım, ama cidden şimdi bi daha izleyince acıklıymış bayadan😛 vay arkadaş…

    itirafları burda kesip (yeterince rezil oldum :P) alex&horan şarkısına ve yuki no hana’ya bayıldığımı da belirtmek isterim. ji sub eniştem sayesinde iki şarkıyla da eskiden beri tanışırız🙂

    ellerine sağlık tatlım, çok güzel seçimler olmuş bunlar😉

    • ama nasıl olur? bunu sevdim ile ben anlamıştık çok net😛😀 efendim olay şöyle cereyan etmiş😀
      salyangoz perisi kızımızı anası bebekken denize atmış, o da hallyu dalgasında büyüyüp serpilmiş😛 esas oğluşumuz da daha yeni kız arkadaşından kavga dövüş ayrılmışken, peri kızımızı daha doğrusu salyangozun kendisini tarlada olmasa da kamuya açık alanda bulup eve götürüyor, sonrası da malum😀
      ani göz temasıyla birbirine vurulan çiftimiz marul spagetti derken iyicene kendilerine ortam yapıyorlar ama o da ne çocuğun eski kız arkadaşı tekrar ortaya çıkmasın mı? bunları bir güzel bilim insanlarına ispiyonluyor😀 ama oğlan kızı kaptığı gibi karantina şeysinden geldiği yere yani denize geri fırlatıyor😛😀 fırlatırkende “ay ben seni asla unutmam, unutamam asla, bir efsaneydi senle beraber olmak, seninle kalmak, sarangheee” diyede arka fonda şarkımız dönüyor😀 (not: gece gecede nasıl ve neremden bu hikayeyi türettim bilmiyorum heee😀 ama çok eğlendim iki dakkada :D)

      roly polyy’i birde beraber mi denesek ha ne dersin, el birliğiyle çözeriz bu işi😀
      you&i ama cidden ilk bakışta çok eğlenceli gözüküyor haksız değilsin yani, aleyna yılmaz bebişide klibin başında görününce iyicene sevimli geliyor klip😀 sonlara doğru biraz in heaven havası dönüyor😀

      vay vay alex ve horanı beğendiğini biliyordum ama yuki no hanayı da sevdiysen bu iş tamamdır, bu defa bilerek MİSA dan en güzel görüntülerle olan klibi koydum😀 belki izlemeyen arkadaşlarım bir anda izlemek ister filan😛😀

      sen sağol kok😀 bir sonraki mimde görüşürük😀

  4. Ben salyangozlu klibi anladım. Ama hikayeyle bir bağlantısı yok… Ama hikaye de güzelmiş, çok hoş. ^^ Benim klipten anladığım da şu: Çocuk kız arkadaşıyla kavga ediyor, bunlar ayrılıyor. Çocuk da kafa dağıtmak için balığa çıkıyor, aa o da ne, bir deniz kabuğu takılıyor oltasına! Eve varınca bir de ne görsün, kabuğun içinde bir kız var! Sonra işte kızla aralarında bir çekim oluşuyor. Ama kız arkadaşı pişman olup (veya bilemiyorum artık sebebini) geri dönüyor çocuğa. Sonra da kızı keşfedince denek olarak bilim adamlarına teslim ediyor, bu arada da kıskançlıktan çatır çatır çatlıyor hanımefendi.😀 Ama çocuk deniz kızının acı çekmesini istemediğinden onu özgürlüğüne kavuşturmak istiyor, onun için ne kadar zor olsa da.😦 Çünkü bunlar artık aşık olmuştur. Bu arada bir flashback var. Meğerse annesi o kısa saçlı kızı bebekken denize atmış, kız da deniz kızına dönüşmüş. Ama o kabuk olmadan yaşayamıyor, tıpkı oksijen gibi onun için.😉 Sonra flashback’ten dönüyoruz şimdiki zamana. Bunlar birbirlerine veda ediyorlar, kız da denize geri dönüyor. -Son. –
    Bence güzel bir hikaye yani, ama dediğim gibi üstte yazdığınla bir bağlantı kuramadım ben unni. ?_?
    Üstte yazdığını da bize yıllar önce okulda okutulan bir kitapla bağlantılı buldum: Ayakkabı ve küçük cinler.🙂 Orda da böyle bir şeyler oluyordu. ^^
    Seçtiğin kliplere bayıldım. Ji Sub’luları da beğendim ama MISA’yı hala izlemedim unni. ^^” Nolur kızma, bak valla yazın izlicem. ^^ Seçtiğin resimler (özellikle sünger bob) de çok güzel!!! ^____^ Ellerine sağlık. ^^

    • Bende masalı öyle bir anşatmışım ki, sanki klip birebir bununla ilgili😀 aslında salyangoz kız fikrini nerelerinden uydurduklarını merek ederken bu masala rastlamıştım, yani onların kültüründe böyle salyangoz perisi gibi bir efsane var demeye getirecektim ama bodozlama masalı anlatıp sonrada klibe atlamışım, o karışıklık ordan yani😀

      bende klibi aynen senin gb anladım, hikarunun yorumuna yanıtlarken aynı şeyi düşünüp cevap vermişim bende😉 sende öyle yorumladığına göre demek ki doğru tahmin etmişim🙂

      ayakkabıcı ve küçük cinleri sen söyleyince internetten bulup okudum, hakkaten aynı muhabbet orda da var, üstelik grimm kardeşlerden bir masalmış bu defa 😀 bu masalıda beğendim🙂

      aslında tam kış yada sonbahar dizisi😀 ama bende geçen mart tam da bahara girerken izlemiştim, dram olduğunu biliyordum ve en neşeli halimle izledim bilerek ki fazla sarsılmayayım😀 yazın izleyince daha az depresyona soktuğu bir gerçek ama acı çekerek izlemek istiyorum dersen sonbahara bırak derim😉

      senin de yorum yapan ellerine sağlık ^^

Bir Cevap Yazın

