MiM – Memleketimden 90lar Manzarası OST

Memleketimden 90lar Manzarası diye tabir ettiğim şey 90ların Türkçe Pop’undan bahsederken araya çocukluk anılarımızı da boca ettiğimiz güzel bir mim etkinliği aslında😀 Üç arkadaşımız beyin fırtınası yaparaktan, bizi kah salya sümük ağlatabilecek kah güldürebilecek anılarımızı depreştiren 90lar pop’u mimini hazırlamışlar. Sevgili egosantrikrapsody (vay bakmadan yazabiliyorum artık😀 ) beni anında mimlemiş, bomba anektodlarıyla listesindeki şarkılarımı dinleyeyim yoksa katıla katıla yorumlarına mı güleyim bilemedim😀 :D 😀 Benle birlikte mimlenen hikaruivy‘de boş durmamış tadından yenmez kendi mimini yazmış😀 Onların mimi okurken ay bana ne kaldı ki filan dedim ama işte 90lar bu, denizde kum 90larda da şarkı gani gani😀😀

Sezen Aksu – Şinanay 1989

Hatırladığım en eski pop şarkısı Şinanay😀 89 yılına aitmiş ama ben ilkokula 89-90 öğretim yılında başladığım için beni otomatikman 90lara da bağlıyor😀 Eski servis araçlarında kasetçalardan çınım çınım çınlayan şarkıların tadı bir başkaydı o zamanlar😀 Gündemi televizyondan değil radyodan takip ederdik, zaten daha özel kanallar açılmamıştı😀 hey gidi hey …

Melis Sökmen – Özlediğim 1992

“Özlediğim bir sen varsın, bir de o çocukluğum, bana kalsa büyümezdim, belki ondan bu burukluğum” gibi ciğer dağlayan sözlere sahip harika bir klasiktir. Ben ilkokuldayken çıkmış ama ortaokula geçtiğimde keşfedip tekrar tekrar dinlediğim bir şarkıydı. (Bkz Melis Sökmen )

Bendeniz – Ağlayayım mı? 1993

Okul sonrası boşalan sınıflarda şarkı söylemeyi severmiydiniz bilmem ama ben bayılırdım😀 2 adımlık duş kabinlerinde acemi klipler çekenlere duyrulur, üstünüzü başınızı giyinin kendinize boş bir sınıf bulun anacım, süper akustik var sınıflarda😀 Ben bunu veletken keşfetmiş, özellikle de bu ağlayayım mı şarkısını karatahtaları, sıraları ağlata ağlata söyleyip dururdum 😀😀😀 Böyle güle oynaya anlattım ama çok damar şarkıdır, yine 93 yılında Jale’nin üzgünüm diye bir şarkısı vardı.  Klibini izlerken o çocuk halimle melül melül çok bakmışımdır televizyona, çok içli bir çocukmuşum o zamandan belli 😀

Orhan Atasoy – Gemiler 1993

Benim ortaokuldayken anca keşfettiğim şarkılardan, Gece, Melek ve Bizim Çocuklar filminin tema müziğidir, bestecisi ve yorumcusu 94 yılında kanserden hayata gözlerini yummuştur. Filmin Başroloyuncuları olan  Uzay Heparı ve Zerrin Arbaş’ın kızı Derya Arbaş’da artık aramızda olmayan sanatçılarımızdandır.

Orhan Atasoy’un kariyerindeki son çalışma olurken Gemiler, aynı yıl  ilk albümü çıkaran Haluk Levent bir dolu güzel parçayla giriş yapmıştı müzik piyasasına, Ankara şarkısının  bulunduğu Yollar Albümü süperdi. Gökova diye bir parçası vardı, Gökova Termik Santrali diye de anılan Kemerköy Termik Santrali’nin açılmasına karşı çıkmak için 3000 kişinin eylem yaptılmıştı 93 yılında ,Haluk Levent de  aynı sene içinde “Yeter ki Gökova’lar olmasın. Ağaçlar bulutlar bize kalsın. Gelin gelin arkadaşlar birlik olalım. Zehir saçan santralleri çöpe atalım. Çevremizi temiz tutalım ülkemizi koruyalım.” sözleri geçen Gökova şarkısına yer vermişti albümünde.  Çevre Kirliliği ile ilgili dikkatimi çeken ilk şarkıydı galiba, o yüzden benim için yeri ayrıdır o albümün🙂

Sibel Sezal – Bu Kalp Seni Unutur Mu? 1994

Fikret Kızılok’un yazdığı ve bestelediği şarkıyı Sibel Sezal ile yaptığı düetten ilk kez dinlediğimde ilkokul4. sınıftaydım, hatta yaz tatilindeydik🙂 Bana hep kumsalda söylenecek şarkılardanmış gibi gelir o yüzden🙂 Yine 94 yılında Burak Kut’un çıkardığı ilk albümden Gün Batımı diye enfes deniz feneri manzaralı Gün Batımı şarkısı vardı, Hikaru bahsetti ama bende bahsetmeden edemedim😀 Burak Kut’un daha ilk albümden güzel klipler çekmeye başlaması da ayrı bir olaydı zaten😀 Tarkan’ın Kıl Oldum Abi klibi nerede Burak Kut’un Benimle Oynama‘sı nerede, şimdi Tarkan dünya starı oldu o ayrı🙂 Ama Bebeto’nun da yeri bizim için başkadır😀 Diğer bir slow parça da Yıldız Tilbe’nin Delikanlım şarkısıydı, Kral Tv’de daha top 10 yapacak kadar klip yoktu, bu şarkıda haftalarca top 5 listesinde 1 numara olmuştu😀

Ahmet – Ah Canım Vah Canım 1994

Özellikle 90larda çıkmış müzisyenlerin en büyük ortak noktası kendine özgü olmalarıydı sanırım.  Pozitif düşünce kazanır… diye şarkımız bilem var, ben de diyorum bendeki bu olumlu düşünme alışkanlığı nerden gelmiş🙂 Sabah akşam dinliyorduk biz bu şarkıyı,  iyiki de dinlemişiz😀

Duymak Istiyorum – Cemali 1995

İşte 90ların mucizesi Cemali… Bundan 30-40 yıl sonra bile zevkle dinleyeceğime eminim (ölmez sağ kalırsam inşallah🙂 ).  Ne zaman izlesem hangi tarihte yaşadığımı unutuyorum ve şarkıdaki kumsala atıyorum kendimi… (Bkz Cemali )

Deniz Arcak – Eller Ağlatır 1995

Ya ben harbi sulu gözmüşüm, yine damar bir şarkı buldum sizin için😀 Zaten bu acıklı şarkılar yüzünden, kendime platonik aşk yaratıp  öyle dinlediğim olurdu, şarkıyı daha iyi sindirmek olsun maksat😀😀😀 (Bkz Deniz Arcak )

Metin Arolat – Ayrılık Olmaz 1995

Metin Arolat’a işte bu şarkı ve klibini izlediğimden beri saygı duyuyorum, şarkının ilk albümünden olduğunu düşünürsek, o piyasaya çıktığından beri seviyorum demektir😀 Bir gün Mustafa Sandal gibi agudik bugidik şarkılar yapmaya bile kalkışsın yine bu düşüncemden vazgeçmem herhalde😀 Böyle güzel  bir şarkı ve klibi ben kpop kliplerinde görmedim ki onlar bayılırlar kısa film havasında klip yapmaya😀 İzlemeyen varsa izlesin rica edeceğim😀

Demet Akalın – Sebebim 1996

Demet Akalın bu şarkıyla çıkış yaptığında ben onun manken olduğunu bile bilmiyordum😀 Klipteki kısa saçlı imajını da çok beğenmiştim. Cidden çok asil bir havası vardı ilk çıkış yaptığında, şimdi de şarkılarını beğenirim tabi ama o eski güzelliği yok🙂 Neyse biz şarkılara bakalım, imaj olmasa da olur🙂

Sibel Bilgiç – Alışamadım 1996

90larda çıkmış çok güzel klipler var cidden ve “Alışamadım” da onlardan biri, sırf klip izlediğimi bilirim ben, o klip çıksında izlesem dediğim çok güzel şarkılar vardı🙂 Bir Mete Özgencil şarkısı (ve de klibi) olan   Candan Erçetin –  Vakit Varken‘de onlardan biridir.“Alışmadan yalnızlığa. Affetmeyi öğren, vakit varken. Geç kalmadan kaybetmeli. Zaferlere ödül yalnızlıktır” sözleri hala içimi sızlatır.

Reflex – Sen Hep Benimsin 1997

Bu şarkı pop değil ama buraya iliştireyim hemen. Bunca acıklı şarkıdan sonra yumuşak bir geçişle kapanışı yapayım da tam olsun😀

Mimi paslayan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim😀 Yazıyı okuyan arkadaşlardanda yazının uzunluğundan dolayı özür dilerim😛😀😀

Şizom sana gelsin bu mim, Aslım sen konsept yazı altında aralarda 90ların şarkılarını serpiştiriyorsun bloguna ama olsun, zamanın varsa senden de mim isterim, kafan dağılır😉

15 thoughts on “MiM – Memleketimden 90lar Manzarası OST

  1. Benim de hiç duymadığım şarkıcılar varmış demek ki o zamandan görüyor musun? Melis hanım ablayı hiç bilmiyorum ben ama şarkının sözleri iş yaparmış valla😀
    ehe ehe okulun boş sınıflarında şarkı söylemeyi bir sen mi bilirdin akıllım biz de biliyorduk deli gibi Tarkan söylerdik biz ama😀 Sen içli bir nazenin olduğun içün duvar tahta ağlatıyormuşsun😀 Ama bir bu kalp seni unutur mu gerçeği vardı ki içlenmemek mümkün değil.Fikret Kızılok amca da güzel söyler bu şarkıyı hatta ben onu daha çok severdim,severim.
    Demet Akalın da bir zamanlar güzeldi hakikaten.Şarkısı da hiç fena değildi dimi😀
    Sibel Bilgiç hanımın da bu şarkısını çok severdim ben biz küçükken oynamak ne bileyim koşturmak yerine gizli gizli aşk acısı yaşıyorduk kesin ya da o yıllarda çıkan tüm şarkılar böyle içli,acıklı.90lar deyince aklımıza gelen şarkıları açıklayamıyorum yoksa😀
    Candan Erçetin’in hem o şarkısı hem o klibi mükemmel ötesi yahu hakikaten de .Kadın her zaman mükemmel her zaman havalı maşallah😀
    Ellerine sağlık yüreğine sağlık kardeş😀 Çok güzel yazı oldu bunlar ya.Nostalji hayranı insana haleluya dedirtiyor sürekli.Öperim^^

    • 😀 çok içli çocuktum cidden, Yurdumda(tohumlar fidana, fidanlar ağaca) şarkısını söylerken bile duygulanırdım yav😀
      bu mim sayesinde çocukluğuma indim resmen😀 küçükken müzisyen olmayı çok isterdim, ortaokulda babamla konuşmuştum hatta konservatuar için ama işte Türkiye şartlarını bilen her baba gibi kızım konservatuar mezunları sürünüyor başarılı olanlar binde bir, düğünlerde şarkı söylemek mi istiyorsun demişti :S kaldı tabi öyle, kısmet işte! şuan ki işimi de çok seviyorum ama😀
      demet akalın klibin sonunda kılık değiştirdi ya benim gözümde hollywood yıldızları gibi bir yere gelmişti😀 şarkı da çok güzel😀
      kesinlikle öyle ya çok haklısın😀 platonik aşk konusunda üzerimize yoktu😀 ama hep o şarkılar yüzünden😀
      candan erçetin en başından beri mete özgencil ile çalışıyordu, candan ne kadar yetenekli bir yorumcu ise mete de bir o kadar yetenekli besteci ve yönetmen🙂 onların birlikte yaptığı tüm çalışmalar süper, ama candan erçetin bir süre sonra nefes alamaz hale geldi galiba kendi bestelerini yapmak ve kendi ayakları üzerinde durmak için iş ortaklığına ara verdi mete ile😀 mete ö. ‘i ben hayal meyal umay umay ile yaptığı çalışmalardan hatırlıyordum ama candan ile çalışmaya başladığında farkına vardım asıl😀 gökhan kırdarın yerine sevemem klibini de o çekmiş hatta😀 yeri gelmişken yeşilçama da bir gönderme yapalım, nükhet durunun söylediği türkan şoray’ın gözleri şarkısının sözleri de mete ö.e aitti😀
      ya ben inanamıyorum şu halime😀 kendimi susturamıyorum şuan😀 anlattıkça anlatasım var, yav ne zaman öğrenmişim ben bunları😀😀😀
      sen sağol kok😀😀

      • Bilgili insanın hali bir başka tabi 😀 anlat sen anlat dinlerim ben.Mete-Candan beraberliğini bilirdim de Gökhan Kırdar meselesini bilmiyordum bak.Zaten eskiden kliplerin sonunda yazardı değil mi kimin çektiği aklımda bir Mustafa Mayadağ kalmış bir de Mete Özgencil😀 Vay Mete bey abim de mi Türkan Şoray içerikli şarkı yazmış he bir o eksikti😛 Bulup dinleyeyim o zaman ben.Çok yaşa sen

  2. Bütün mimde takıldığım tek nokta senin ilk okula başladığın sene benim bitirmiş olmam🙂 Valla 5,5 yaşında başladım ben okula yine de bu yaşlı hissetmeme engel değil. Senin şarkılarda çok değişik olmuş tebrik ettim🙂

    • şimdi bunu ifşa etmenin ne gereği vardı😀😀😀 ben kronolojik gideyim diye şey etmiştim bir yanlışlık olmasın😀
      malzeme iyiydi valla, ben bişey yapmadım😀 sen sağol😀

  3. sağol kaktüsüm =) ben de bu yazı ile birlikte bloğa yeniden ısınırım belki… bu ara çok geri plana attım diye üzülmüyor da değilim… inş yazabilirim yazıyı😉

    • ben de mimler olmasa blogum çöle dönecek, bende de o potansiyel var ama yok kıyamam bloguma😀 sen de yaz yaz , açılırsın😀
      fb daki albümüne bayıldım😀

  4. oyyyy, muhteşemsin makino! harika şarkılar seçmişsin, çoğu damar, ama aynı şeyi ben de yaptığım için bayıldım bayıldım! bence biz ikimiz bir araya gelirsek çok fena bişey olucaz, böyle voltran gibi bişey, hatırladığımız şarkılarla bütün bir gece 90lar partisi yapma ve herkesi salya sümük ağlatma potansiyelimiz var!😀😀

    sezen aksu’nun şinanay’ı benim de hatırlayabildiğim en eski şarkı galiba: çıktığında daha okula gitmiyordum, bizim lojmanlarda dolaşa dolaşa şinanay söylediğimi hatırlıyorum (bi de perdenin süsünü yakalık gibi boynuma bağlayıp “ben okula gidicem, banane banane!” deyişimi hatırlıyorum o yıldan😀 çok özenirdim okula gidenlere🙂 ) ağlayayım mı ve bendeniz ne patlamıştı de mi? halbuki kızın çok düz bir sesi ve okuyuşu varmış, şimdi fark ediyorum. gemiler’in sayko klibini ben de hatırladım, güzel klipti be… uzay heparı’nın filminin OST’sinde olduğunu ilk defa duydum, vay be! metin arolat’ınsa “olsun varsın ah üzülme/sen yine yalanlar söyle” diye, merve ildeniz’in boynuna yoğurt damlattığı klip ve şarkısı aklımda daha çok yer etmiş😀😀

    deniz arcaaaaakkkk! bayılırım, özellikle bu “eller ağlatır” şarkısı favorimdir!😉 bir de ben üniversitedeyken “eyvallah”la dönüş yapmıştı, o şarkısına da bayılmıştım. yine öyle şarkılar yapsa keşke.

    cem ali! onlara da bayılırım! biliyor musun, hâlâ dinliyorum bu şarkıları ben: grooveshark’ta cemali’nin, deniz arcak’ın olduğu bir 90lar listem var, ders çalışırken iyi geliyor🙂 duymak istiyorum efsanedir. san francisco’da yaşıyorlar ve klipleri de orda çekilmşti galiba. biraz zamanının ilerisinde bir gruptu, değeri pek bilinmedi.
    sibel bilgiç’in şarkısı da harikadır, hâlâ çok severim. demet akalın’ın o hallerini hatırlamıyorum bile!o_O kadın bugünlere kolay gelmemiş beyler… ve reflex: sen o şarkıyı eklemişsin ya, benim de hemen ilk aklıma gelen tüzemn – son rüya oldu. aynı tarz, aynı zamanlar, rock esintili süper şarkılar🙂

    ellerine sağlık, bayıldım ben bu yazıya😉

    • en başta biz kahrolurduk ama😀😀😀 ağlaya ağlaya sunardık programı😀😀

      “bi de perdenin süsünü yakalık gibi boynuma bağlayıp “ben okula gidicem, banane banane!” deyişimi hatırlıyorum o yıldan :D” işte akademisyen ruhu budur😀 yalnız önlük yakası dedin aklıma dantel yakalar geldi, siyah beyaz önlük giymedim hiç, annem bana bir sürü dantel yaka hazırlamış ama ben okula başladığımda önlük renkleri değişti mor önlük lila yaka giydim o yüzden😀 kaldı o danteller😀😀😀 (tüylerim tiken tiken şuan😀 )

      bendeniz’den de aklıma kalmış bir şey var, o ilk albümü hazırlamış demo olarak şirkete sunmuş, şirkette hiç el sürmeden piyasaya sunmuş, bendeniz albümünün çıktığı gün salya sümük ağlamış böyle amatör çekim sunulur mu, bir çok eksiği var diye😀😀😀

      gemiler dedin mi bende duruyorum, starda izlemiştim ben üstelik gece melek ve bizim çocukları şimdi olsa yayınlamazlar😀 uzay heparı kimdir değildir o zaman öğrenmiştim, sezen aksu az mı ağladı arkasından.. üstüne bir de onno tunç öldü filan sezen aksu iyice dağıtmıştı o dönem …

      deniz arcak’ın elveda şarkısını bende çok seviyordum benimde hazırlık sonrası ünv de ilk yılımdı😀 albümünü de almıştım, eyvallah ile elveda’nın sözlerine bayılırım, klipleri de güzeldi😀😀

      cemali’nin amerika’da yaşadıklarını duymuştum, hatta ikiliden birinin kızı rahatsız (kalp sorunu vardı sanırım) diye türkiyedeki müzik çalışmalarına ara vermişlerdi sanırım, sonradan gelip yine burda albüm yaptılar tabi🙂 (Allahım biri beni durdursun, nerden biliyourm ben bunları, annem haklıymış, “kızım şarkı sözlerini ezberlediğin gb derslerini de ezberle” ah annem güzel annem keşke sözünü dinleyeydim bu genç yaşımda prof olurdum prof😀 )😀

      hikarum var yaa, tüzmeni son anda çıkardım listeden, zaten her paragrafa 3-5 şarkı sıkıştırdım bir de son rüya’yı eklemeyeyim dedim hatta😀😀😀 ama madem ısrar ediyonuz😀😀😀 bana da bahane olsun işte😀

      kargonun ilk çıkış albümleri vardı daha da bir yerde kesmek lazımdı, neyse😀 bir de pop rock için mim yaparık😀😀😀

      sen sağol😀 beni yalnız bırakmadın😀😀

  5. Selam,
    Şunu söylemeliyim ki; oy oy ooyyyy senin liste çok fena yaw.Çok güzel seçmişsin şarkıları.Kendi listemden utandım :S Gerçekten 90’lar gibisi yok!
    Ellerine sağlık.

    • Merhaba Deniz ^^
      Hoşgeldin bloguma😀 Şarkıları beğenmene çok sevindim, 90larda çok güzel hareketli şarkılarda var ama bir yengeç burcu olarak terciğimi acıklı damar şarkılardan yana kullandım, pişman değilim😀
      Tekrar hoşgeldin, güzel yorumun için teşekkürler😀

  6. Geri bildirim: 90′lar POP… (MiM) « "Aslı" Gibidir…

Bir Cevap Yazın

