Insooni – A Swan’s Dream – A Goose’s Dream

Bu şarkıyı ilk defa Beethoven Virus dizisinde dinlemiştim, daha sonrasında Dream High I’de tekrar dinleme fırsatım oldu ama ben bu şarkıyı en çok esas sahibi Insooni’den dinlemeyi seviyorum. Aşağıdaki klibi daha yeni keşfettim, şarkıyla birlikte her kesimden insanın hayallerine dair alıntılar yapmaları çok hoşuma gitti.

Zaten Beethoven Virus dizisi de her kesimden insanın, hayallerinin peşinden gitmesini anlatıyordu. Her bölümünü ayrı severim Beethoven Virus’ün ama Insooni’yi konuk ettikleri son konser sahnesi benim en sevdiğim sahnelerden biridir. Bakınız o sahne .

Ama ben sizinle bugün bu klibi paylaşacağım asıl, umarım herkes hayaline ulaşmak için çabalamayı bırakmaz!!! 

İyi Seyirler…

-Merhaba,

Çocukken bir çok hayalim vardı.

Başkan olmak bile  isterdim.

Şimdi ise karnımın tok olması ve yaşıyor olmak beni tatmin etmeye yetiyor.

– Geçen yıl çok çalıştım ama üniversiteye giremedim.

Annecim Babacım, bundan dolayı üzgünüm.

Bu yıl çok daha fazla çalışıp istediğim üniversiteyi kazanacağım.

Aja Fightinggg!!!

– Hayalim nedir?

Çocuklarımın neşesi yerinde ise benim için yeterli!

Benim, benim bir hayalim vardı.

Bir kenara atılmış yada parçalara ayrılıp dağılıp gitsem bile

Kalbimin derinliklerinde,

Bir hazine gibi kıymetli bir düşüm var.

***

Hasbelkader, hiç nedensiz

Birileri olurda  arkamdan dalga geçerse

Sabırlı olmalıyım

Sırf o günü görmek için beklemeliyim.

***

Her zaman olduğu gibi endişelenerek bana

“Mantıksız hayaller zehir gibidir” diyorsun

Gerçek hayat, bize dünyanın sonunu anlatan bir kitap gibidir,

 geri alıp düzeltemeyiz onu.

***

Doğru, benim bir düşüm var,

Gerçek olacağına inandığım.

Beni iyi izle,

Kader denilen bu soğuk duvarın önünde dururken,

onu kesinkes kabullenebilirim.

***

Ama bir gün o duvarı mutlaka aşıp geçeceğim,

ve gökyüzü kadar yükseklere uçabileceğim

hayat denilen bu ağır yükler ise özgürlüğümü kısıtlayamayacak

Ömrümün sonuna gelindiğinde

Gülümseyebildiğim bir başka günde

Biraraya gelelim…

***

-HeeJin ile arkadaş olmak ve her zaman mutluluk için de oyun oynamak istiyorum.

HeeJin-ah, çok iyi arkadaşlar olalım!!!

-Hayalim mi? Çok çalışarak dansımı geliştiriyorum şuan.

Ailem dans etmeme karşı,

ama başarılı olacağıma eminim, bunu hepimiz göreceğiz.

– Ekonomi kötü ve son zamanlarda bir çok sorun var.

kira sorunları, iş arayışı…

Umarım bu sorunların hepsi ortadan kalkar ve

Endişe olmadan huzur içinde yaşarız.

Kazancınız çok olsun millet!


Her zaman olduğu gibi endişelenerek bana

“Mantıksız hayaller zehir gibidir” diyorsun

Gerçek hayat, bize dünyanın sonunu anlatan bir kitap gibidir,

geri alıp düzeltemeyiz onu.

***

Doğru, benim bir düşüm var,

Gerçek olacağına inandığım.

Beni iyi izle,

Kader denilen bu soğuk duvarın önünde dururken,

onu kesinkes kabullenebilirim.

***

Ama bir gün o duvarı mutlaka aşıp geçeceğim,

ve gökyüzü kadar yükseklere uçabileceğim

hayat denilen bu ağır yükler ise özgürlüğümü kısıtlayamayacak

Ömrümün sonuna gelindiğinde

Gülümseyebildiğim bir başka günde

Biraraya gelelim…


– İyi işti…

– Sıradaki gelsin😀

***

Not: Türkçe çeviri klipteki ingilizce altyazıya uygun olarak çevirilmiştir.

27 thoughts on “Insooni – A Swan’s Dream – A Goose’s Dream

  1. harikaymış yaa, ağlıyorum şu anda (cidden diyorum! gözlerim doldu :P) şarkıyı biliyordum ama kliple birlikte iyice etkileyici olmuş, bir de üstüne benim duygusal bir anıma denk geldi de işte böyle… öhömm, neyse ne uzatıyorsam! biz vazgeçmediğimiz sürece hayallerimiz birer birer gerçek olacaktır bence, ben böyle inanıyorum🙂 (mesela “adalar” örneğinde olduğu gibi, bak gerçek oldu bile!😉 seul’e birlikte gitme sözümüzü de bir gün gerçekleştiriciğizz) şarkının sözlerine inat mantıksız hayaller zehir gibi değildir bence; seni mutlu ettiği sürece her hayal güzeldir. ayrıca neden mantıksız olsun, her birinde az da olsa gerçek olma ihtimali vardır!😀😀

    • Aslı’nın aniden Amerika’ya gidişi, senin doktoranın son aşamalarına gelmen ve iş yoğunluğun hatta arayışın, Winpohu’nun ve benim iş peşinden koşturmamız ve daha bir çok arkadaşımızın kritik dönemden geçtiğini bildiğimden bu şarkıyı kondurdum buraya🙂 ağlatır adamı ama rahatlatırda🙂 biraz da bize gaz versin diye koydum zati, ben hep gaza geliyorum dinlerken😀 ah benim adalar’ım, inşallahhh hayalden gerçeğe dönüşür, içim kıpır kıpır gözümle de görsem de rahat etsem😀

      sana sonuna kadar katılıyorum, kesinlikle hayal kurmak boş iş değil, insan hayatını hayalden gerçeğe dönüştürmeyecekse dünyaya gelmenin ne anlamı var, bitki miyiz biz! di mi ama😀 amaçsızca çalışmak zehir gibidir diye değiştirelim biz onu😀

      aja aja fighting!!! bitecek o makaleler😛

  2. ne diyeyim makinosev şu aralar duymak ve okumak istediğim şeyleri yazmışsın o yüzden çook teşekkür ederim bu yazı için…
    benim ise tam net bir hayalim olmadı hiç…herkesin son derece idealist olduğu bir bölüme hiç istemeyerek girdim o yüzden arkadaşlarımın çoğu ne yapmak istediğini vaya neyi yapabileceğini bilirken ben hala belirsizlikler içindeyim.hiç bir şey net değil..sadece kimseye zarar vermeyeceğim,seveceğim ve birilerine yararlı olabileceğim bir iş istiyorum. gerçi bu vasatlıkla ve bu koşullarda bir de iş beğeniyorum ya ne diyeyim kendime🙂 inşallah zamanla bu belirsizlikler zamanla kalkar…
    tekrar teşekkürler ve ellerine sağlık bu yazı için^^

    • Hepimize güzel bir 2012 dopingi olsun bu şarkı, bende hepimize moral olsun diye ekledim bu şarkıyı yalan yok😀
      bu arada ben de lisans okurken öyle çok idealist değildim, üniversiteye girdikten sonra zaten kendimi çok salmıştım ama stajlara başladığımda önümü görmeye başladım yaptığım işin farkına vardım🙂 yine de lisansı bitirdiğimde aynen senin gb sudan çıkmış balık gibiydim🙂 arkadaşlarımda benim gb olduğu için örnek alacağım kişi yoktu, sen de aslında hırslı ve idealist arkadaşlarını yakından gözlemleyerek hiç değilse kendi eksikliklerini bulmaya başlayabilirsin bak. meslek neydi bu arada? gerçi hangi meslek olursa olsun ingilizce şart, ben okuyup yazabiliyorum diye çok güvendim kendime ama konuşmak asıl mühim olanmış :)))))) neyse yılmak yok ama🙂

      asıl ben teşekkür ederim canım, hepimize lazım böyle şarkılar, ne güel motive oluyoruz🙂

      • inşallah bu sene mezun olabilirsem hukukçu olacağım🙂 benim de readingim,writingim iyi ama listeningim vasadın azıcık yukarısı,speakingim felakete yakın diyebilirim🙂 dediğin gibi asıl önemli olan speaking halbuki🙂
        ben de seneye yapacağım avukatlık stajına ümidi bağladım gibi … bu staj biraz daha ufkumu açar ,ne istediğim konusunu kesinleştirir inşallah….

        • inşallah iyi bir avukatın yanında staj yaparsın hatta maaş bile alırsın :))) o arada dil için kursa gidersin hem🙂
          staj yapmadan cidden insanın aklında bir fikir oluşmuyor, inşallah mesleğin en iyi taraflarını görmene de yardıımcı olur stajın🙂
          aja aja fightiiing😀

  3. Süper… Duyduğumda hemen kulak kesildiğim bi şarkı olmasına rağmen kimin söylediğini bilmiyordum. Postu okumadan önce sözlerini bilmede dinledim bana hissettirdiklerini düşündüm tarif edilemez :)) Çok güzel…
    Ellerine sağlık içeriğini öğrenmek iyi oldu. ^^
    Ayrıca yazınıda çok sevdim. Hayallerimi çoğu zaman gerçekleştirsemde bitmek bilmiyorlar.Sonuçta insanın yaşam kaynağı değilmi beklentileri, hayalleri…
    Tekrar ellerine sağlık, çok sevdim yazını :))

    • Ben de bayılıyorum bu şarkıya, kadın öyle içten söylüyor ki sözlerini anlamaya bile gerek yok🙂 ben aslında beethoven virus dizisindeki çeviriyi daha çok seviyorum ama bu klipteki ing çeviriden yola çıkarak türkçesini koydum, umarım cümle düşüklüğü yoktur🙂
      benim de hayallerim bitmek bilmiyor, varsın hepsi gerçek olmasın ama düşünmek bile güzel :)))))))))))))))))))))) Allah büyüktür bir gün bizde hayallerimizi gerçeğe dönüştüreceğiz eminim🙂
      Senin de yorum yapan ellerine sağlık, hepimize gelsin bu şarkı bugün😉

    • suzy de çok güzel söyledi diğer arkadaşıyla birlikte🙂 ama ruhsuz ruhsuz söylediği sahnelere daha çok koptum😀 nan.. nan gumiossoyoo😛

  4. Dream high versiyonuyla aşık olmuştum bu şarkıya ama bir türlü çeviri bulamamamıştım adam gibi.DH2 haberlerinin üstüne güzel oldu bu. Teşekkürler.

    • rica ederim,elimden geldiğince anlamlı çevirmeye çalıştım, bir hatam olmuşsa affola🙂
      DH2’yi bende bekliyorum merakla, ilk diziyi izlerkende hiçbir oyuncuyu tanımıyordum şimdi de öyle🙂 beklentimi yüksek tutmadan izlemeye çalışacağım umarım yapımcılarda bizi müziğe boğarlar🙂 🙂

  5. Makino’cumm süpersin yaa klibe bayıldımmm.Şarkıya aşinaydım ancak In Soo Ni’den ilk kez dinledim..sayendee ve onun daha hissederek, hissettirerek söylediğini farkettim yada klibinde etkisi olmuş olabilir bilemeyeceğim.Playlistime yeni bir parça daha eklenmiş oldu haberin ola😀

    • çok güzel şarkı di miiğ🙂 bende bayılıyorum bu şarkıya, beethoven virusde baştan sona şarkıya altyazı vermişlerdi o zamandan beri hastasıyım şarkının, geçenlerde bu klibe rast gelince anam dedim tutmayın beni, benimde bir düşüm var heyt! diyerek sizinle paylaştım😉 dinledikçe beni de hatırla😉

  6. Youtube açma özürlü Nebire sayesinde bu postunu sürekli görüyor ama bir türlü dinleyemiyordum. Bulduğum ilk bilgisayarda dinleme şerefine nail oldum.😀 Aynı senin gibi, videonun başındaki alıntıları çok beğendim. Şarkıya ise söyleyecek hiçbir şeyim yok.
    Umarım hayallerimiz gerçeğe dönüşür diyerek klibi ikinciye dinlemeye/izlemeye gidiyorum.🙂

    • Nebireye laf yok🙂 benim emektarda da youtubedan video dinlemek ölüm, bende abiminkinden girip dinliyorum :))
      bulaşık yıkarken bile farkında olmadan bazen “nan, nan gumiosso yo” diye mırıldanıyorum😀
      inşallahh amin canım🙂 yaptığımız yılbaşı dilekleri de dahil tabi :))))))))

  7. gerçekten süper bi şarkı. şu aralar öyle zor dönemden geçiyorum ki. hiç bişeyin önemi kalmamıştı benim için. ne yaşamanın ne de sevdiklerimin. en byük hayalim. kore dili nden bile vazgeçtiğim anlardayım T_T
    hayatta neye elimi atsam çürüyüp gidiyor.nefes bile almak istemiyorum artık. koreden vazgeçtim diyorum sadece hobi olarak şarkı yada film izlediğimde bile etrafımdan aşırı tepkiler alıyorum. ve bugunde en büyük patlama oldu. kesinlikle okumam istenmiyor T____T

    böle bi hayatta neden istediğimi yapamıyorum. bi gün ölüp gidicem zaten. içimde hep bişeylerin eksikliğini hissetmek istemiyorum. şimdiye kadar herşey eksikti zaten ><

    nasıl baş edicem derken. herşeyden vazgeçmişken bu şarkıya denk geldim. ve çok az da olsa hayallerimin peşinden gitmek için çabalamam gerektiğini bi kez daha anladım. hangi yolla olursa olsun bi gün mutlaka koreceyide öğrenip gidicem buralardan T_T

    özür dilerim😦

    • 1….
      Merhaba Haneul, Hoşgeldin.
      Kore dili okumak istediğine göre üniversiteye hazırlık evresindesin. Şimdi düşünüyorumda her şey üstüme üstüme gelirdi o dönem, hala sıkıntılarım bitmedi ama eskiden çok çabuk yıkılırken şimdi inada biniyorum vazgeçmiyorum elimdekilerden… seni yatıştırmak için söylediğimi zannedebilirsin ama neredeyse 10 sene önce günlüğüme yazdığım yazıyı okursan, ne kadar samimi olduğumu anlarsın…
      “Kendimi atsam denize kirlenir mi dalgalar,
      peki ya ben arınabilir miyim hayattan!”
      Aynen senin gibi hem pes etmeyi gururuma yediremiyordum o zamanlar ama önüme çıkan engellerden de ölümüne nefret ediyordum. çok asi bir genç de değildim çok çabuk sinerdim ve paşa paşa başıma ne geldiyse yaşadım ve bitti gitti o günler(öyle kolay olmadı tabi dile kolay, sabretmek sanırım dünyanın en zor şeyi)… Hayat öyle bir şey ki sen ne kadar istek doluysan bir o kadar engel koyar önüne, ama o sorunları aştığında yada sabredip o dönemin geçmesini beklediğinde bambaşka bir insan olursun ve asıl o zaman mücadelende kazanan taraf sen olursun…
      yanlış mı anlıyorum bilmiyorum ama ailenle okumayı istediğin bölüm hakkında konuşurken “kore dili” bölümünü kabul ettiremedin hatta daha da kötüsü tamamen okumana mı karşı çıkıldı?
      böyle bir durumda sana nacizane bir tavsiyem olacak… öncelikle üniversiteyi okumak konusunda aileni şu konuda kesinlikle ikna etmelisin. annen de babanda şimdi seni büyütüp okutacak güce sahipler ama bir de bunun yaşlılığı var hatta Allah korusun yarın öbürgün başınıza bir felaket gelse tek başına hayatını sürdürebilmen ve kimsenin eline muhtaç olmaman için meslek edinmem gerekiyor. eğer okuma hakkını elinden alırlarsa hiç bir geleceğe dair bir güvencin kalmaz, dünyanın binbirtürlü hali var, herşeyi geçtim bugun sana bakan ailene sende yaşlandıklarında bakacaksın onlara sahip çıkacaksın öyle değil mi? ekonomik gücün olmazsa nasıl yapabilirsin ki bunu? işte ailene neden okumak istediğini asıl amacının öncelikle kimseye muhtaç olmadan yaşayabilmek için onların yaşlılığında Allah korusun hastalığında bakabilmek için kolunda bir altın bileziğinin olmasının gerektiğini söylemelisin… ve bu konuyu konuşurken öncelikle kore mevzusuna hiç girme, o en son konuşulacak mevzu…

    • 2….
      bir diğer konu meslek seçimi, Kore Dili ve kültürü okumadan da bu konuyla ilgilenmeye devam edebilirsin Haneul, bunu hayalinden vazgeç anlamında kesinlikle söylemiyorum tam tersine sana yardımcı olmak için söylüyorum. Öncelikle eğer puanların yetiyorsa ingiliz dili ve edebiyatı yada tercümanlık bölümlerini seçmeni şiddetle tavsiye ederim, ingilizce ticari bir dil olduğu için sana her sektörde kapı açacak yegane mesleklerden biri, aç kalmazsın öyle söyleyeyim. üstelik ingiliz dili de okusan kore dili de okusan gideceğin fakülte zaten yabancı diller fakültesi olacak, eğer sen ingiliz diline gidersen kore dilinden uzak kalmazsın tam tersine hem ingilizce gb geleceğini garantiye alan elinde bir kozun olur hem de üniversite ortamın sana getirdiği en büyük avantajlardan biri olan her türlü konuda etkinliklere katılabilme şansını elde edersin, ünv bünyesindeki korece kurslar , seçmeli dersler de buna dahil…
      o yüzden senin yapacağın en akıllıca adım kaliteli bir yabancı diller fakültesine sahip bir okula girmeye hak kazanmak, gerisi gelir zaten…
      o yüzden ailene hiç kore dilinden bahsetmeden yada tekrar düşündüğünü ve en mantıklısının bana para kazandıracak etkili bir bölümü kazanmak olduğunu anladığını söyleyebilirsin.. kendimden biliyorum aileler hobiler ile ilgili çok şey bilmezler çünkü arada en az 2 kuşak fark vardır. senin onlara ayaklarının üzerinde durabildiğini yada bu konuda çok hırslı olduğunu göstermende fayda var…

    • 3…
      haneulcum, umarım evdeki huzurunu tekrar kazanır ve ailenle özellikle eğitimine devam etme konusunu sağlık bir şekilde tekrar konuşabilirsin, anneler bu konuda ilk konuşulacak kişilerdir(tersi durumlarda olabilir tabi önce babana da bahsedebilirsin) dilersen önce ona korkularından bahset, her şeyden önce kimseye muhtaç kalmadan hatta ileride size de bakabilecek şekilde iyi bir meslek edinmek istediğini mutlaka belirt, kore dilini hiç karıştırma araya, çünkü üniversiteye kapak atmanla zaten o konuyu çoktan hallettmiş olursun, (göründüğü kadar ütopik bir hedef değil yani, üniversiteye kapak attığında alledersin o mevzuyu)…
      bunun dışında sana daha nasıl tavsiyelerde bulunabilirim bilmiyorum, malum ben de çok yaşlı bir insan değilim benimde hayatta aşmam gereken dünya kadar engel var, ilk mesajımda da yazdığım gibi ilk zamanlar kendimi yıpratırdım bu konuda, ölsemde kurtulsama kadar ağzımdan çıkmayan şey yoktu, ama yazdığın yorumdan bile anlıyorum ki sen öyle kolay kolay vazgeçecek birisi değilsin, hevesinin ve inançlarının kırılması seni altüst etmiş şuan ama eminim bu sorunun da üstesinde de sabırla geleceksin. insanlar bir günde değişmez yavaş yavaş onları ikna etmen gerekir, hatta bazen en doğru şey hayallerinden hiç bahsetmeden ama o konuda usul usul ve de sabırla çalışmaktır.

      Evdeki ve ruhundaki huzuru tekrar bulman ve hayallerini gerçekleştirmen dileğiyle Haneul🙂

      sevgilerimle…

  8. @Haneul,
    Bende kesinlikle Makinocuğumaa katılıyorum.Nasıl bir durumun içerisindesin bilemeyiz ama bu hayatta hiçbirşeyi kafana takmayacaksın.Anladığım kadarıyla Kore Dili ve Ebd. okumak istiyorsun.Belki annenlerin sana izin vermedikleri için kızıyor olabilirsin ama onlarada hak vermek lazım.Eminim onlar senin kötülüğünü isteyecek değilllerdir.Sadece ülkemin insanlarının çoğunda olduğu gibi o meslek para etmez gözüyle bakıyorlardır.Kendimden örnek vereyim sana; ben oldum olası hep ingilizce okumak istemişimdir.(Ben biraz realiteden yana olduğum için Uzakdoğu dillerini çok sevmeme rağmen okumayı hiç düşünmedim.)Ama nasip değilmiş demekki gittim bilgisayar programlama okudum lisede.Ama hala aklımda ingilizce müt. tercüman olmak vardı.Bunun sebebide para edecek tek dilin ingilizce olduğu mantığıydı.Ama içimde her zaman korece aşkı, uzakdoğu aşkı olmuştur.Gel zaman git zaman yıllardır ingilizce isteyen ben (ki sebebi para edecek tek dil ingilizcedir mantığı) gittim çin dili ve edb. yazdım.Çevremdeki çoğu kişi aşağılayıcı gözlerle ne okuduğumu irdelerken bazen utandım, bazen söylemedim bazende edebiyat dedim geçtim.Zamanla onların bu laflarına kulak tıkamayı öğrendim çünkü benim bir hayalim vardı ve ben bu hayalime inanıyordum🙂 Şimdi nasılsın dersen, yaptığım tercihten hiç pişman olmadım büyük bir keyifle okuyorum.En önemliside bu değil mi? Korece ne oldu derseniz, ne mi oldu bloguma bakarsanız ne olduğunu görürsünüz.Kore hala benim için var..Ve olmayada devam edecek.Bence kendini Kore Dili ve edb. okumak olarak şartlandırma..Koreye dair Blog camiasında olan herkes sence Kore dili ve edb. mezunu mu hayır.Sende bizim gibi hobi olarak devam ettirebilirsin bunu🙂 Umarım yararı olur bu naçizane düşüncelerimin kendine iyi bak🙂

  9. ahh makino ne güzel bir şarkı bu böylee.. hele 2011 gibi zor bir seneden sonra kendimden çok şey buldum bu şarkıda.. hayal kurmak güzel ama yıkılınca insan toparlanamıyor.. daha bugün dedim arkadaşıma: “artık hayal kurmayalım sonra üzülüyoruz..” diye.. o da “hayal kurmadan yaşanmaz” dedi bana.. haklı belki de.. umut etmek güzel şey bee🙂

    • tam zamanında dinlemişsin o zaman şarkıyı😀😀 hakikaten hayal kurmadan da yaşanmaz, doğru demiş arkadaşın🙂
      bir de ben artık şöyle düşünmeye başladım, hayattan ne koparırsan kardır, belli bir düzen kuracaksın ayağını da yere sağlam basacaksın orası ayrı ama hayallerinin de inatla peşinden gideceksin🙂 filmlerdeki gibi birden bire gerçekleşmez belki ama küçük adımlar atarak sabırla gidersek de hayallerimizi gerçek kılabilirz😉
      aja aja fighting diyorum tam bu noktada🙂 güzel gelişmeler olduğunda da yey panda deriz artık😉

  10. tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. zorluklar insanları olgunlaştırıyor. şimdi eskisi kadar ille de kore olcak die zıtlık yapmıyorum. Allah neyi kısmet ederse o bölüme giderim. tabiiki ilk hedefim korece olacak ama olmazsada puanıma göre başka bölüm okuyacağım. dışardanda korecemi geliştirdim her türlü konuda aktif olmaya çalışırım.. bu kararı vermek çok zor oldu benim için . herkesten ve herşeyden nefret edip kaçma derecesine kadar gelmiştim ama sakin kafayla empati yaparak düşündüğümde ne kadar yanlış davranış ve tutumlarda oldugumu anladım. bunun içinde özür diledim. tekrar çok teşekkür ederim size

Bir Cevap Yazın

