Once 2006 & Come, Closer 2010 & A Frozen Flower 2008

Come, Closer 조금만 더 가까이 2010

Come, Closer  aşkın soğuk yüzünden hüzünlü bir şekilde bahseden bir film. Filmde kendini sevdiği insanlara adayanlara dramalarda olduğu gibi altın madalya dağıtılmıyor. Fazlasıyla aşıksanız ve bu uğurda kendinizden ödün veriyorsanız, aşkı mükemmelleştirmek uğruna karşınızdaki insanı değiştirmeye çalıştırıyorsanız, boş bir hayalin peşinden gidiyorsunuz demek istiyor daha çok. Ve önümüze 5 kırık kalbin hikayesini seriyor.

Eun-hee(JeongYu-Mi): Çok düşündüm, seni affedemiyorum.

Hyeon-oh(Yoon Kye Sang): Ne yanlış yaptım ki?

Eun-hee(JeongYu-Mi): Hayatımı mahvettin.

Tanıtacağım ilk çift Eun-hee(JeongYu-Mi) ve Hyeon-oh(Yoon Kye Sang) çifti 🙂 Eun-Hee adlı hatun, sayko eski kız arkadaş moduna bağlayıp yolunu kesiyor Hyeon-Oh’un 🙂 Manyak hatun kendisini terk eden Hyeon-Oh’dan hıncını almak için elinden geleni yaptı 🙂 Adam artık saçını başını yoldu öyle söyleyeyim 😀 Bakınız nasılda pes etmiş yerde sürünüyor 😀

Filmin bir diğer kırık kalpleri ise Hye-yeong(Yozoh) ve Joo-yeong(Yoon Hee-seok) adlı iki müzisyen arkadaş, ikisininde aşktan beklentisi farklı ama duygular aynı. Filme şarkılarıyla ayrı bir hava kattılar. E zaten bir şarkıda yaşanmışlık varsa o şarkı daha da inandırıcı olur öyle değil mi? Onlarda kendi yaşadıklarını müzikleriyle anlattı.

Hala gözlerimiz kapalı yalan söylüyoruz, meçhul bir dünyayı görmek için.

Keşke sonsuzluk denen bir istasyon olsaydı.

Oraya benimle gelmeni isteyebilirdim dolu bir sırt çantasıyla ve hiç solmayan bir gülle…

Filmden ve şarkılardan bahsetmişken Once filmini izlemişsinizdir umarım. İrlanda’da geçen ve müzik dolu sıcak bir aşk hikayesidir. İrlandalı esas oğlanımız ile Polonyalı(Leh) kızımız insanı içine çeken bir samimiyetle ama ütopik bir aşk çifti olmadan, kendi hayat hikayelerini sundular.

Filmin başında hayat nasıl onları birbiri ile karşılaştırdıysa sonunda yine ayırıp kendi sınırları içine geri çekti. İddialı olmayan ama naif bir aşk öyküsüydü yine de.  Filmin tema şarkısını da şurada paylaşalım hemen 😀 (Filmi indirmek için adres)

Nette gezinirken koreli birinin Once filmini anlattığı bir sayfa buldum, korece bilmeye gerek yok sevdiği belli filmi 😀 bkz 🙂 Come, Closer’ın açılışında da Gruzek adlı bir Polonyalı çıkıyor karşımıza. Durup dururken Once’dan bahsetmem de o yüzden 🙂 Once’dan sonra Korelilerde sevmiş Polonları 🙂

Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan Gruzek’in öyküsüne dönelim:) Kendisini terk eden nişanlısı Ania’nın peşinden ülke ülke gezmiştir Gruzek, bu  arayışı hiç bitmeyecek gibidir, bu uğurda Amsterdam’a kadar gelmiştir. Ania’nın en son Kore’de “1974 Way Home” adlı bir kafede olduğunu öğrenir ve oraya telefon açar, telefonun diğer ucunda Su-Jin (Kim Hyo-Seo ) vardır.  Dünyanın bir ucundan arayan bu yabancı ile ilginç bir konuşma yapar Hyo-seo. Gruzek’in ağzından önce Ania’yı sonra da bu aşk kovalamacasında vardığı son yer olan Amsterdam’a dair betimlemeleri dinler.

Senden bir iyilik isteyebilir miyim? Ania’ya vazgeçtiğimi ve üzgün olduğumu söyleyebilir misin?

Ve bu cümle ile biter telefon görüşmesi. Bu arada filmi öyle bir anlattım ki sanki senarist aşk düşmanı… Ama aslında hayatın gerçeklerinden bahsetmiş.

Filmde en çok yer kaplayan hikaye ise eşcinsel çiftin hikayesi, kişinin kendisi ile barışık olmaması halinde, daha doğrusu ruhunda derin çatlaklar var ise  aşkın aşk olmaktan çıktığını başka bir şeye dönüştüğünü, bir de bu çiftin üzerinden vurgulamışlar. Eşcinselliğe özendirme olmadığı gibi hakarette yok ama sağlam bir eleştiri var. Gelelim söz konusu çiftimize; Lisede sönük biri olan Young-soo’nun erkek arkadaşına olan aşkının aslında “olmak istediği bir insana öykünme” olduğunu keşfetmesi ve kendini tekrar sorgulayıp bu ilişkisine son vermesini anlatıyor.  Young-soo eşcinsel bir ilişki sürdürüre dursun beklenmedik bir şekilde kendi üniversitesinden bir kızla yakınlaşır, eşcinsel olmadığını fark etmesi ile bu defa da erkek arkadaşına duyduğu ilginin aşk olmadığını anlar. Peki neydi bu ilişkinin temelinde olan şey, yıllarca aşk diye sürdürdüğü bu ilişkinin temelinde yatan neydi?

Young-soo’in erkek arkadaşından ayrıldığı sahne bu belirsiz noktayı açıklaması bakımdan çok ilginçti, bana a frozen flower’daki kral ve  saray muhafızının arasındaki ilişkiyi çağrıştırdı. Kim gerçekten aşık kim değil, bunu çözmek filmi izleyenler için ayrı bir tartışma konusuydu ama “come,closer”’da cidden aklımdan geçen şeyi dile getirdi Young-soo.

Young-soo( Oh Chang-Suk ): Biliyor musun? Bazen senin lisedeki hallerini hatırlıyorum. Sen benim neyimi hatırlıyorsun?

Woon-Chul (Jang Seo-Won): Sen sessiz biriydin.

Young-soo( Oh Chang-Suk ):  Beni hatırlamadığını söylemiştin. Senin için görünmez biriydim.

Woon-Chul (Jang Seo-Won): Evet, lisede biraz öyleydin.

Young-soo( Oh Chang-Suk ): 
Bazen senin gibi olmayı dilerdim. Gerçekten çok istiyordum. Senden bu yüzden hoşlanmaya başlamıştım. Sen olmak istediğim için. Benim olmanı istiyordum. Her şeyim senmişsin gibi hissettiğim zamanlar oldu.

Woon-Chul (Jang Seo-Won):Şimdi bu değişti mi yani?

Gerçekten eşcinsel olan Woon-Chul(Jang Seo-Won) için her şeyin değiştiğini anlamak biraz acı olur durumu kabullenemez, son bir defa daha onu elde etmeye çalışır ama nafile, Young-soo( Oh Chang-Suk ) geç de olsa kendine yeni bir yol çizer.

A Frozen Flower’daki Kral Gong-Min’de elinin altında büyüyen Hong-Lim’i kendi himayesinde tutmaya çalışmamış mıydı? Varı yoğu Krala hizmet etmek olan Hong-Lim’de bunun aşk olmadığını keşfedip kendi yoluna gitmeye çalışmıştı. Çalışmıştı diyorum bakınız 😀 Başarıp başaramadığını öğrenmek istiyorsanız buyurun sizde izleyin ( İzlemek için adres). Bu arada her iki filmde de gerçekten eşcinsel olan arkadaşlar bayaa asabi tipler, bizim flimlerde genelde naif yada eğlenceli bir portre çizilir bu karakterler için ama burda bahsettiğim söz konusu filmlerde adamlar bayaa astığım astık kestiğim kestikti, Kore’de işler ters mi yürüyor ne 😀 😀

A Frozen Flower’dan Come,Closer’a tekrar bir dönüş yapalım, müzisyenlerimiz şarkı söylemedikleri zamanlarda bu defa da geçmiş ilişkilerini ve aşktan beklentilerini dostça aralarında konuşuyorlar. Filmin bu doğal atmosferini çok sevdim o yüzden. Filmin kapanış şarkısı da filme hakim olan sonbahar atmosferi ile tamamen örtüşüyordu, yönetmen abi sağolsun ayrılık mevsimi diye adı çıkan sonbaharın bütün nimetlerinden faydalanmış çekimlerde. İzle izle doyamadım manzaralara 🙂

Kaç damla gözyaşı saklı o gülümsemenin ardında?

Kaç offf saklı verdiğimiz sözlerin ardında?

Aşktan bahsediyoruz… Aşkı duyuyoruz…

Böyle anlar öyle boğucu ki, Sanki kat kat giyinmişim gibi.

Her şey bittiğinde geriye aynı hikaye kalır.

Kim olduğu önemli değil.

Nerede olduğu önemli değil.

Her şey bittiğinde geriye aynı hikaye kalır.

Yine hayal kurabiliriz

Kim olduğu önemli değil.

Nerede olduğu önemli değil.

İnsanı mutlu eden değil de mutsuz eden aşka değindiği için, film bittiğinde lanet olsun uleen diyebilirsiniz 😀 Ama çok da abartmayın, hayatta her şey insanlar için, takıntılı aşık pozlarına girip derdinize dert eklemeyin emi 🙂 Zorla aşk olmaz, ama olacağı varsa da tam olur, çok da moralinizi bozmasına izin vermeyin filmin yani 😀 Filmi izlemek için adres.

Come, Closer’ı anlatırken başka filmlere de bodozlama girdim ama kusuruma bakmazsınız artık 🙂

İyi seyirler efendim 😀

Once 2006 & Come, Closer 2010 & A Frozen Flower 2008” için 6 yorum

  1. once ın şarkısını dinlemekten okuduklarımın yarısını anlamamış olabilirim ama tahminimce filmler kaliteli ama mutsuz sonlarıyla bizi üzebilecek filmler.Once ı daha geçen hafta izledim ama izlediğim sıralarda saat çok geç olduğu uyku bastırdığı için onu da tam kavrayamamıştım 🙂 🙂 Yine de çok sevmiştim filmi hele ki paylaştığın parçayıııı 🙂 🙂
    En sondaki koyu yazılı sözlerde çok güzelmiş,sevdim 😀
    Ellerine sağlık çingu^^

    1. ooo tam zamanında once hakkında yazmışım o zaman :)))
      canım ben biraz daldan dala atladım ya ondan da takip edememiş olabilirsin ;P 🙂
      yazının sonundaki de müzisyen çiftimiin bir şarkısı 🙂

      diğer 2 filmi de cidden beğeneceğini düşünüyorum 🙂 ama benm favorim aralarındaki tabiki come closer :))))))))

  2. Çok güzel anlatmışsın filmleri izleme isteği uyandırdı bende ama Frozen Flower için daha çok konuşulur yani eşcinsellikten öte bir hikayesi vardı Kral ve Muhafızın.

    1. Once ve Come Closer’In sakin ve insan ilişkilerine yönelik filmler, eminim seversin 🙂
      a frozen flower tarihi bir film olduğu için o kısma hiç girmedim farkındaysan 😀 yoksa kralın söylediği şarkı, kostümler, kraliyet muhafızları için seçilen figüranların özellikleri, kralın resim tutkusu, kütüphane gibi bir çok detay vardı. Come closer ile olan ortak noktasından bahsettim sadece, her ne kadar kralımıza ve onu oynayan aktöre çok büyük sempatim olsa da (kralım saygılar 🙂 ) muhafızın tarafındaydım ben valla 🙂 bu arada ben hala kraliçenin söylediği son şarkının uzun versiyonunu bulamadım, 1dklık versiyonu dönüp dönüp duruyor müzik listemde 😀
      neyse bırakalım bu filmleri, always filmi nete düşmüş yahuuuuuuuuu 😀

  3. ben aslında keyfim yerine gelsin diye şöyle eğlenceli bir aşk filmi izleyecektim ama filmi öyle bir anlatmışsın ki çok merak ettim kore filmi de izlememiştim ne zamandır. bir de bunların aşk sorgulaması nasıl oluyor bakalım ellerine sağlık çok güzel bir tanıtım olmuş 🙂

    1. Ben şu sıra hiç eğlenceli bir film izleyemedim, hep duygulanıp içleniyorum ne hikmetse 🙂 Romeo Juliet (1968), Ditto (2000) derken Come,Closer da beni iyicene sonbahar moduna soktu 🙂 bu film güzel, sakin ve hüzünlü bir film, eminim seversin 😉

Bir Yanıt Bırakın

