Romeo & Juliet (1968)

Ne zamandır Franco Zeffirelli‘nin 1968 yapımı bu klasiği izleyeceğim diyordum ve sonunda izledim 😀 Pek bir mutlu ve huzurluyum şuan 😀 Görev tamamlanmıştır 😛 Ama ondan önce bir kaktüs çiçeği klasiği olarak 68 versiyonunu izlemeden önce hangi güzel filmleri izlediğimden bahsedeceğim 😀

Romeo + Juliet 1996

Romeo + Juliet 1996 - Baz Luhrmann

Sevgili Leo’yu(Leonardo Di Caprio) da tanıma şerefine nail olduğum 1996 yapımı Baz Luhrmann’ın Romeo + Juliet‘inden beri  bu Romeo Juliet sevdam sürmekte aslında 😀 Bu filmin afişleri bile insanı hayaller diyarına götürmeye yeter. Sinemalarda yayınlandığı sene Blue Jean dergisi bir de kitapçık vermişti hiç unutmam  😀 Ağzından sular seller gibi salyalar akıtan mini mini bir ergen olarak filme ilk görüşte aşık olmuştum 😀 Ama sinemada izleyememiştim, liseye gittiğimde anca vcd’sini bulup izlemiştim 😀 (Canı çekip izlemek isteyenler için adres 🙂 ) Bir Buz Luhrman filmi olarak soundtrack albümü de çok iyidir. ) Sevgili Romeo ve Juliet’imizin tanışma sahnesinde çalan Kissing You parçasını yıllar sonra Beyonce kendisine uyarlayarak tekrar yorumlamıştır(Beyonce Yorumu). Şarkının asıl sahibi ise 90larda güzel bir çıkış yapan Des’ree grubudur. Hatta filmdeki o meşhur tanışma sahnesinde onlarında ufak ama hoş bir rolü var… O güzel tanışmayı ve şarkıyı hatırlayalım hemen 😀

Ne tatlılar değil mi? Bayılıyorum o akvaryum sahnesine 😀 Bahsettiğim poster ve dvd kapakları da şunlar 🙂 Poster Credit

Shakespeare in Love 1998

Poster credit 

Sonracığıma 1998 yılında Shakespeare in Love filmi çekildi.  Gwyneth Paltrow Brad Pitt ile olan nişanını bozmuş ve bu filmin oyuncularından Ben Affleck ile anılır olmuştu. Brad Pitt ile birlikte olduğu o yıllarda ben tam bir Brad Pitt hayranı olduğum için hem sevmiş numarısı yapar hem de gıcık olurdum. Kız kültürlü 6 dil biliyor diye sesimi çıkarmamıştım o dönem ama Ben Affleck ile olduğunu duyduğumda nıhahhaa diye gülmüştüm.

Bir de onu oscar ödül töreninde giydiği pembe ve garip elbisesi içinde komik bir şekilde salya sümük ağlarken görünce bu eğlencem iki katına çıkmıştı(hatun oskar’ı götürmüş mü götürmüş, ben de anca bundan zevk alabildim haliyle 😛 ). Meğer içimde yıllardır biriktirdiğim bir Gwyneth antifanı varmış 😛 Neyse ne diyordum, bu film de çok güzeldir. Kadınların tiyatroya yalnızca izleyici olarak adım atabildiği, tiyatro oyunundaki kadın karakterlerin bile erkekler tarafından canlandırıldığı bir dönemde soylu aileden bir kadının shakespeare’ın sahnesinde erkek kılığında oyunculuk yaptığı bir öyküdür bu.  Shakespeare’i gerçekten farklı yansıtsada o döneme ait hoş ayrıntıları içeren, mesela Kraliçe Elizabeth’in tiyatro aşkına da göndermeler yapıldığı çok tatlı bir romantik filmdir.

Gel zaman git zaman üniversiteye adım attığımda ise İzmit Kitap Evi’nden sevgili Shakespeare amcamızın kitabını da almış bulundum sonunda,

hem İngilizce Hazırlıkta bizden istenen okuma kitaplarını bulalım hem de İzmit’i keşfedelim diye bir heves arkadaşlarla ara sokaklara dalmıştık 😀

Çok da iyi yapmışız 15 Nisan 2002 pazartesi bu kitabı da kütüphaneme katmış oldum böylelikle, ki ben direkt kitap almayı değil ödünç almayı seven bir kişiliğimdir  😀 😀

Letters To Juliet 2010

Poster Credit

Tee Fi tarihinde bahsettiğim Letters To Juliet filmini izlerken de hikayenin geçtiği yer olan Verona’ya olan aşkım büyümüştü. O nasıl güzel bir yerdir öyle 🙂 Filmi zaten anlatmıştım önceden ama tekrar izleyiniz diye kibarca rica edeceğim size 🙂 Son zamanlarda güzel bir romantik film izlemediyseniz, işte aradığınız bu derim 🙂

Romeo & Juliet 1968

Gördüğünüz gibi Shakespeare amcanın Romeo Juliet’i beyaz perde için bitmek tükenmek bilmeyen bir kaynak 🙂 Benim en son izlediğim versiyonu ise 1968 yapımı olan, filmden önce müzikleri insanı kalpten yakalıyor. Film ise cidden şahane, Romeo ve Juliet’i oynayan oyuncular o zamanda değil de şimdi ünlü olsalardı yine meşhur olurlardı kesin. Juliet’i oynayan Olivia Hussey cidden kusursuz bir güzelliğe sahip, öykü gereği Romeo ona metiye dizerken o güzel betimlemeler cidden yerini buluyordu. Romeo’yu canlandıran Leonard Whiting desen hık demiş Zac Efron’un  burnundan düşmüş yada tam tersi, malum yaş itibariyle Leonard amca daha büyük oluyor  😛

Müzikler desen… Ah ah bu filmin müzikleri cidden harika…

What Is A Youth şarkının sözleri Eugene Walter’a ait, müzik ise Nino Rota’ya ait. Nino Rota bir çok filmin müziklerine imza atmış çok başarılı bir müzik adamı. Şarkıyı söyleyen kişi ise Glen Weston, bu şarkıyı youtube’da Nino Rota- A time for us adı altında çok kere dinlemişimdir ama üzerine söz yazıldığını bilmiyordum, güzel olup olmayacağıda şüpheliydi benim için ama Glen amca şahane okumuş, bildiğiniz bülbül etkisi vardı sesinde 🙂

Ditto  / Donggam 동감 2000

Bu film ne alaka derseniz eğer, konusu itibariye hem 2000 hemde 1979 yılında geçiyor. 1979 yılında yaşayan bayan kahramanımız filmin bir sahnesinde hoşlandığı çocuk ile Romeo Juliet filmini izlemeye gidiyor. Ben o sahneyi gözlerimde tomurcuk yaşlarla biraz da Romeo ve Juliet’in gazıyla daha bir hüzünlenerek izledim. Filmi izlememe vesile olan kişi ise yine winpohu (bakınız o yazısı 🙂 ). Bu filminde müzikleri harika, 1968 Romeo & Juliet OST’i ile Ditto’nun OST’unu media playerime üstüste listeleyip öyle dinliyourm kaç gündür. Klasik müzik ağırlıklık ama ağır bir orkestra havası yok, naif ve hüzünlü piano-keman düetlerinden oluşuyor daha çok. (Filmi indirebilceğiniz adres & müziklerini indirebileceğiniz adres )

Bu güzel filmden biraz daha bahsedip yazıma öyle son vermek istiyorum 🙂

1979 yılında bir üniversite öğrencisi olan Yoon So-eun,  askerlik nedeniyle yarım kalan üniversite eğitimine geri dönen DongHee’den platonik olarak hoşlanmaktadır. Öyle ki DongHee askerdeyken bu güzel kızımız ona mektuplar bile yollamıştır 😀 DongHee en nihayetinde okula döner ve So-Eun onunla tekrar sohbet için fırsat ararken kendini yanlışlıkla amatör radyo klübünün içinde bulur, radyodan anlamayan esas oğlanımızda onu amatör radyo klübünde görünce So-Eun”u  amatör radyo meraklısı zanneder. Yoon bozuntuya vermeyip daha fazla rezil olmamak için klüp odasından rastgele bozuk olduğunu bile farketmediği telsizli radyo cihazını alıp evine götürür :)Tabi ertesi gün geri getirir ama bozuk diye klüp üyelerinden biri senin olsun der 😀

Tesadüf bu ya o gece de ay tutulması olacaktır, bir çok hikayede her türlü doğa üstü olayın sebebi olarak gösterilen aydedemiz bu kez de mekanlar arası uzaklığı geçmekle kalmayıp zamanı bile bir çırpıda evirip çevirerek birbirinden 21 yıl uzakta olan iki genç insanı buluşturacaktır.

So-eun evine dönüp radyoyu kurcalarken, radyoyu bi anda unutup penceresinin ötesindeki ay tutulmasını izlemeye koyulur. Tam o sırada radyodan ilk sinyalini alır, karşı taraftaki kişi 2000 yılından Ji-in’dir 🙂

Bu filmden pek bir güzel dizide olurmuş aslında, ben izlemeye doyamadım çünkü 🙂 Üstelik çok güzel ayrıntılar vardı, mesela SoEun ve Ji-İn arasında 21 yıl vardı ve aynı yaşlarda iken tanıştılar, kız ondan yıl farkıyla daha büyüktü elbet ama çocukta sanki o 21yaşı kapatmak ister gibi kırsaçlıydı 😀  Böylelikle aralarındaki yıl farkını sanki kapatmak istemiş ve birbirine eş yapmış yönetmen 🙂 Bir de şu amatör radyoculuk işi çok hoşuma gitti, kız radyoculuktan hiç bir şey anlamıyordu ama Ji-İn işi bilen biri olarak her konuşması öncesinde

-Genel Çağrı CQ, burası DS1 AVO (Delta Sierra One Alpha Victor Oscar)

diye söze başlıyordu.

CQ ne olaki derken aşağıda linkini verdiğim siteden bunun bir amatör radyocularının kullandığı kısaltma olduğunu öğrendim. Aslen CW(Continious Wave) haberleşme adı altında bir dolu kısaltma var ve siz kendi frekansınızdan bir yayın yapacaksanız eğer önce yayının amacını özetleyen bir kısa tanım ile söz başlamanız gerekiyor. Uluslarası bir yayınsa eğer sizi başka ülkelerden dinleyenler içinde ortak bir dil oluyormuş bu aynı zamanda. Çeşitli CW kısaltmalarına şuradan bakabilirsiniz.

Konuşmada geçen CQ kısaltması ise çevirmen arkadaşın belirttiği gib Genel çağrı anlamına geliyor.

CQ [seek you] genel çağrı / görüşecek herhangi bir istasyon arıyorum

Delta Sierra’da Vietnam savaşı sırasında kötü bir durum karşısında kullanılan bir kısaltma imiş (Kaynak)(Vietnam savaşı aslında 30 yıldan fazla sürmüştür ama bizim amerikan filmlerinden de çok iyi bildiğimiz amerikan ordusuyla olan süreci 1963-1973 yılları arasında olmuştur, Vietnam savaşı kazanmış ve amerikan ordusu geri çekilmek durumunda kalmıştır. ). Asıl anlamı dog shit yani köpek pisliği aynı zamanda. 1979 yılında yaşayan kişi So-Eun olmasına rağmen 2000 yılında yaşayan Ji-In’in bu kısaltmayı kullanması da çok hoşuma gitti 🙂

Ne zaman kore dizi-filmleri izlesem yeni bir şey öğreniyorum bu seferde amatör radyo ile ilgili ufak tefek şeyler öğrenmenin haklı gururunu yaşadım a dostlar 😀 😀 😀 Umarım sıkılmamışsınızdır (bu soruyu lafın gelişi sordum, lütfen sıkıldıysanız da çaktırmayın 😛 🙂 😀  )

Amatör Radyo/Telsiz Hakkında Bilgi için Kaynak

EDİT: Bu arada amatör radyoculuk sanırım bir tek Kuzey Kore’de yasak…

-BİTTİ-

İyi Seyirler…

Romeo & Juliet (1968)” için 11 yorum

  1. bilgilerin su gibi aktığı çok güzel bi yazı olmuş sevgim 😉 ellerine sağlık 😉 amatör radyoculukta neler varmış meğerse… hiç haberim yoktu benim de…

    “…soylu aileden bir kadının shakespeare’ın sahnesinde erkek kılığında oyunculuk yaptığı bir öykü…” cümlesi direkt coffee prince’i hatırlattı bana =))) bakınız yorumlarda bile konsepte bağlayan tip =)))

    ayrıca bu filmlerin hiç birini izlemediğim için esefle kınıyorum kendimi… ama yaptığın derleme sayesinde hepsini izleyeceğim kronolojik olarak =)

    1. Yazarken unutmayayım dedim ama unutmuşum söylemeyi amatör radyoculuk bir tek kuzey korede yasak, yine bir g.korede olup da kuzey kore’de olmayan bir şey çıktı, galiba kuzey kore’de hiç bir şey yok 😦 yazık valla …

      coffee prince bağlaman süper olmuş ama öyle deme 😀 öyle düşününce cidden gkore havası var 😀 😀 süper bağlantı 🙂

      68-96 yapımı romeo juliet filmlerini üstüste seyretmek süper olur bak 🙂 68 yapımına göndermeler de vardı çünkü 96 yapımında 😀

      diğer filmleri de şiddetle tavsiye ederim 😀

  2. Ben hiç sıkılmadım valla 😀 Yeni bir şey öğrendim bir de benden iyisi yok he kok 😀 1968 yılındaki Romeo ve Juliet’te çalan parçayı dinlerken fark ettim ki beni derin üzüntüleri boğan bir Türk filmi parçası çıktı.Başka bir post yaparsam aklımda bulunsun.Çok güzel parça vallahi,akşama kadar dinlerim artık 😀 Yahu ben bu Leonardo’nun oynadığı Romeo ve Juliet’i izlemedim yazıklar olsun bana 😀
    Gwyneth Paltrow’a da Brad Pitt yüzünden hepimizin bir parça nefreti vardır ama ben Grace Kelly’e benzetip her daim sevmişimdir bu kadını.Hele o Oscar’da zırıl zırıl ağladığı hali aynen bizim Monaco Prensesi Grace 😀 Shakespeare in Love’da benim de aklımda bıyık takıp erkek kılığına girdiği sahne kalmış Gwyneth hanımın.Ayrıca Joseph Fiennes abi aynı yıllarda aynı tiple Elizabeth filminde oynadığı için hangi film hangisi yer yer karıştırıyorum ben 😀 İzmit’i ne güzel şeylerle keşfetmişsin vallahi takdir ettim kok 😀
    Kore filmi de ilginç bir filmmiş baya.Listeye alayım da izleyeyim hemen.Yine dolu dolu süper bir yazı olmuş kok.Ellerin dert görmesin 😀

    1. anaam süpermiş bu, bizim Türk filmlerinde de mi var bu şarkı 😀 ay çok merak ettim, balli o yazıyı hazurla 😀 yani lütfen hazırla öhöm 😀 😀 olmadı bana facebookdan ipuçları yolla 😀

      gwyneth’i ben de seviyorum tek suçu o yıllarda brat pitt’le olmasıydı 😀 yoksa apple’ın annesine Chris’in helallisine öyle bir şey der miyim ben 😀 tabikiii hayııır 😀

      joseph abi, bayaa bir şanslı o konuda, ingiliz dedin mi akla geliyor hemen 😀 ben bir de Kenneth Branagh’ın Shakespeare filmlerini karıştırırım birbirine, amca resmen adamış kendini shakespeare’e filmini yapmadığı oyunu kaldı mı bilmiyourm 😀

      o son kore filmi çok güzel, winpohu tavsiye etmişti zaten önceden 😀 ve de o 96 yapımı Baz Luhrmann yapımı romeo juliet kaçmaz 😀 Moulin Rouge ve Australia filmleri de onun elinden çıkma zaten 😀 kesin seversin 😀

  3. yine döktürmüşsün 🙂

    ben de ditto yu indirmiştim ama izlemedim.sen yazdıktan sonra izlemek şart oldu.
    gweyneth ‘in harika elbisesine çok güldüm.o kadar para içinde bu elbiseyi giymiş olmasına daha çok güldüm.

    1. komaoo 😀 ^^
      en son okuldan 2009da mezun oldum ve mezun olmadan önce bir arkadaşım indirip vermişti dittoyu bana, düşünsene yıllardır duruyor bellekte 🙂 keşke bu kadar beklemeseydim çok hoş naif bir filmdi 🙂

      gwyneth zaten o salya sümük haliyle ve paraşüt elbisesiyle çok konuşulmuştu o zaman hatırlıyorum 🙂 üstelik hep güzel giyinen biri diye anılırdı 🙂 nazarımız deydi herhal 😀 başka açıklaması yok 😀

      dittoyu umarım sende seversin 😀 😀

  4. makinocum öncelikle yeni teman hayırlı olsun kardeşim pek güzel olmuş, bi meri kıristmıs havası katmış bloğuna bu tema kar taneleri falan 🙂

    ben de tam klasik film çılgınlığımın doruğundaydım ki ne göreyim, makino da 68 yapımı romeo and juliet’i yazmış 🙂 çok iyi oldu, hemen izleyeceğim. romeo ve juliet’in lise hazırlıkla ince İngilizce versiyonunu okumuştum, düşün artık nerede kalmışım 🙂

    ditto ise şu an iniyor bilgisayarımaa 🙂 old boy’umun bi tanecik woo jin’i varmış burada kaçar mi 🙂

    ellerine sağlık makinom, senin bu her şeyden bahseden yazılarını çok seviyorum. gerçekten çok güzel olmuş 🙂

    1. saol canım banneri beğenmene sevindim yalnız, blogu ilk açtığında bannerın tamamı gözükmüyor, sayfayı uzaklaştırıp baktığında sürpriz bir jisub bebeği daha görüyorsunuz 😀 😀 https://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/12/untitled-51.jpg

      ooh ohh oh tam zamanında yazmışım yazıyı, bende aynen hep kısa kısa okudum, aldığım o kitapta aslında çok kalın değil 😀

      dittodaki çocuk oldboyda da vardı di miiii:) ben diyorum nerde gördüm tey Allam ya 😀 bu güzel hatırlatma için teşekkürler canım 😀

      esta piti piti bende severek yazıyorum 😀 şimdiden yeni yılınız kutlu olsun bu arada 😀

      Güzel bir yıl geçirmen dileğiyle çok öpüyorum oxoxo 😀

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s