Eski 45likler… (MİM)

Yine güzel bir mim için hummalı bir çalışmaya giriştim (Tamam canım sadece youtube’dan sevdiğim parçaları arayıp buldum o kadar 😛 ) 😀 Bu mimlerde olmasa ben sürekli So Ji Sub’dan bahsedip duracağım 😀 Mimleyen arkadaşlardan Allah razı olsun o yüzden  😀

Hikaru’nun başlattığı mim, egosantrikrapsody‘den sonra bana da geldi 😀 Hepimizin seveceği bu güzel mime bir göz atalım isterseniz 😀 Başlıyoruuuuz 😀

Seha Okuş – Hasretinle Yandı Gönlüm (1972)

Yönetmenliğini Türkan Şoray’ın yaptığı bir Gurbet-Sıla öyküsüdür Dönüş(1972). Konusunu bilmeyen yoktur, özet bile geçmeyeceğim  o yüzden 🙂 Madem eski 45liklerden bahsediyoruz, yeşilçamın bu unutulmaz eserinden bahsetmemek olmaz. Müjdat Gezen’in halası olan Seha Hanımın seslendirdiği bu eseri ne zaman duyarsak duyalım, içimize bir taş oturur değil mi?  Bu acıklı ve anlamlı  filmin son sahnesinde kanadı kırık kuş gibi inim inim inleyen acıklı sesiyle Seha Hanım’ı 45likler listemin en başına yerleştirmezsem ayıp etmiş olurdum o yüzden 😀

Kuşaktan kuşağa aktarılması gereken bu güzel eseri, aylar önce daha  yaşını doldurmamış kuzenimin kızına bile dinlettim ben 😀 Baktım televizyonda Dönüş filmi var, tam son sahnesine geldiğinde aldım kucağıma Ada Naz Hanım’ı 😀 Dedim “Bu anı unutma Ada Naz, bu şarkıyı daha çok dinleyeceksin ama ilk defa benimle dinledin taaam mı? :D” Söylediklerimin ne kadarını anladı bilinmez, o sırada çıkarabildiği tek ses “huümm”dü ama ben görevimi yerine getirdim diye düşünüyorum 😀

Moğollar – Alageyik Destani (1972)

Adı üstünde meşhur Alageyik Efsanesi için yakılmış bir  türküdür bu. Cahit Berkay’ın yalın yorumunu daha çok severim ama maksat zamanda yolculuk yapmak ise 72 yılında Moğollar grubunda seslendirdiği yorumu koymak daha doğru olacaktır. Siz siz olun geyik avına çıkmayın emi,  hele de yavrusunun öcünü almaya gelen alageyiğin peşine hiç düşmeyin. Bkz

Barış Manço – Acıhta Bana Vir (1975)

Şahsına münhasır Barış Abimiz nasıl da güzel söylemiş değil mi 😀 Baba Bizi Eversene (1975) filminden görüntülerle hazırlanmış şu videoyu izlerken de gülmekten öldüm. Çok tatlı bir yeşilçam filmidir  😀 Filmin içinde bir de Lambaya Püf De(1971) türküsünü duymak mümkün. Zamanında anonim bir eser olan bu parçayı Barış abimiz ve müzisyen arkadaşları yayınlanması için TRT’ye göndermiş fakat sözleri çok mühtehcen bulunarak kabul görmemişler. Bu defa da aynı şarkıyı sözsüz yani enstrumental şekilde hazırlayıp gönderdikleri zaman bu defa da gitar kayıtlarının çok müstehcen çalındığı söylenip geri çevirilmişler 😀 😀 Ne zaman bu parçayı dinlesem kulağım hep o gitar kısmına kayar  ve müstehcen şekilde gülerim o yüzden 😀

Hazır Barış Manço demişken ben biraz daha bahsetmek istiyorum aslında 😀 Lise yıllarından itibaren müzikle iç içe olarak çeşitli gruplarla çalışmış olan Barış abimiz, 60’ların sonu 70’lerin başında Kaygısızlar adlı bir grup ile de birlikte çalışmış. Bilin bakalım grup üyeleri kimler? Gitaristler Mazhar Alanson, Fuat Güner, baterist Ali Serdar ve bas gitarist Mithat Danışan 😀 Kol Düğmelerini de yine bu grupla yayınlayan Barış Manço’nun şahane bir şarkısı daha var 😀 Buyrun onu da dinleyelim 😀 (Kaynak)

Baris Manco & Kaygisizlar – Trip (To A Fair)

Barış Manço’nun ingilizce şarkıları da çok güzel, Kaygısızlar ile yaptığı parçalardan bir diğeri de Susanna(1968), Şehrazat adlı parçanın orjinali Susanna imiş 🙂 . Çok güzel parçalar öyle değil mi? Son olarak Barış Manço’nun Peri Bacaları’nda klibini çektiği Little Darling şarkısını da paylaşıp bir başka sanatçımıza geçelim 😀 Aaaa ama o da ne, bu şarkıyı TRT için bir de sahne şovu ile sergilemişler 😀  Nakarat kısmı da yalnızca ingilizce değil bu defa, fransızca ve ispanyolca olarak da söylenmiş, hem de AfroAmerikalı sanatçı kılığına girilerek 😀

Barış Manço – Little Darling

Bu son olsun diyorum ama dayanamıyorum, henüz dinlemediyseniz Nick The Chopper(Ağaçların gazabına uğrayan oduncunun hikayesi 😀 sözlerini çok seviyorum ben bunun 😀 ) ve  Flower of Love (bu şarkıyı bende ilk kez dinledim, tek kelime ile harika) şarkılarını da dinlemenizi şiddetle tavsiye ederim, lafın gelişi değil yani zorla dinletirim icabında 😛  😀

Artık bir sonraki sanatçımıza gelelim 😀 Ben göya 45lik üzerine yazıyordum ama sevdiğim sanatçıların 45liklerine döndü konsept 😀 Olsun böyle de iyi oldu 😛

Selda Bağcan‘ı çok çok çok severim 😀 95 yılından itibaren tekrar basılan Türkülerimiz albümlerinin de hastasıyım. Türküyü de şarkıyı da Selda Bağcan’dan dinlemek benim için ayrı bir tutkudur. Ağlatır insanı, dertlendirir ama acınızı da mucizevi bir şekilde dindirir, belki de uç noktaya kadar duygularınızı yaşamanıza neden olduğu için bir tür terapi olur onu dinlemek 🙂 Onu dinlerken söylediği ezgilerin bitiminde semada dertli dertli kanat çırpıp yorulan bir kuş  gibi yuvanıza dönersiniz… Bu son dediğimi bende anlamadım ama valla başka türlü anlatamıyorum duygularımı 😀

Selda Bağcan – Niye Çattın Kaşlarını

Ayağında Kundura‘yı hiç ondan dinlediniz mi? Yok böyle güzel bir yorum.  Peki ya Altın Kafes‘i dinlediniz mi? Selda Bağcan o güzel boynunda etten kemikten daha başka bir şeye sahip galiba 😀 Dünyaya bir daha gelirsem eğer ben de böyle güzel bir sesim olsun istiyorum. Ama iş ses de bitmiyor aslında, yüreği kocaman olan bu değerli sanatçımızın sesi de yüreğinden süzülerek geliyor sanırım 🙂 Neyse, çok kaptırdım galiba kendimi, yine onun güzel sesine dönelim 😀 Çemberimde Gül Oya, Gesi Bağları, Adaletin Bu mu Dünya, Nem Kaldı gibi birbirinden güzel eseri de seslendirmiştir kendisi. Ama içlerinden biri var ki, beni her dinlediğimde çaresiz bırakır. Boyacı Çocuk bir 45lik değil, 82 yılında çıkardığı bir albümden ama olsun, ben  burada da yer vereyim istiyorum.

BOYACI ÇOCUK

Dört köşe bir sandığım ben
Üstümde aynalar boyalar var
Üstümde fırçalar cilalar
Dört köşe bir sandığım ben

On yaşında bir çocuk
Taşır beni yarım gün
En az on kiloyum ben
Boyum onunkinden büyük

Çocuk okula da gider
Boyam çıkmaz ellerinden
Utanır arkadaşlarından
Çocuk saklar ellerini

Rüyalarında yıkanır
Yıkanır hep yıkanır
Söyleyemez ellerini
Kırılcan canım çocuk

Eğer onun büyükleride duysaydı benim kadar
Bu dünyada çocuklar ellerinden utanmazlar
Utanmazlar… utanmazlar…

Ne zaman bu şarkıyı dinlesem içim kıyılır 😦 Müzisyenlere başıboş insancık gözüyle bakanlara dolu dolu  bir cevaptır Selda Bağcan!

Neyse efendim ortamı biraz yumuşatayım ki daha fazla bunalıma sokmayayım sizi… İşte Nilüfer, hepinize selamı var 😛

Nilüfer – Selam Söyle  (1976)

Biraz daha gerilere gidelim yine 🙂  Neşe Karaböcek’ten İntizar gelsin 😀

Neşe Karaböcek – İntizar (1972)

Valla bir gün Jisub evlenip çoluk çocuğa karışırsa çok mutlu olacağımı söylerim hep ama siz yine de inanmayın emi, küçüklüğümden beri ezbere bilirim ben bu şarkıyı 😀 (Bkz. Dikkat Kaktüs Çıldırabilir 😀 )

Erol Büyükburç – Little Lucy(1960)

Nedense bu güzel yorum bana Eurovision ile ünlenen Norveçli sevimli velet Alexander Rybak’ı hatırlattı 😀 Ne alaka ben de bilmiyorum 😀

İçimizi kıpır kıpır edecek son bir parçayla artık bu mimi bitireyim di miğ 😀 😀 Mimi de masalevi ve pudratozu‘na pasladım gitti, umarım severek yaparsınız 🙂

Ajda Pekkan – Sana Neler Edeceğim (1975)

Eski 45likler… (MİM)” için 17 yorum

    1. flower of love’ı bu yazıyı hazırlarken tesadüfen buldum ama bayıldım, sözleri de çok güzel, hele ki o dönemin atmosferini solumak ayrı bir zevk veriyor. Nur içinde yatsın Barış abi 🙂
      teşekkür ederim 🙂 beğenmene çok sevindim, keyifli dinlemeler 😀

  1. oy oy oy bu nasıl bir yazıdır? dinle dinle bitmedi, sabaha kadar nostalji rüzgarlarında yüzdüreceksin bizi dostum 😉 çok güzel hepsi, ellerine sağlık ^^

    bu arada bizim zamane popçu/rock’çıları yurt dışına sağlam açılmışlar yav… barış manço’nun ingilizce, hatta fransızca şarkıları vardır, çok da şahanedir hepsi. dört dörtlük sanatçıymış rahmetli. erol büyükburç’un elvis edasıyla söylediği little lucy’sinden sonra adama hak verdim: amca “ben saksı değilim!” derken hakkaten bir şey biliyormuş da söylüyormuş yani! 😀 😀

    1. Huyum kurusun kısa kısa geçemiyorum 😀 😀 Ama Hikaru ben normalde de böyleyim biliyor musun? bana bir konu hakkında bir şey sor aklıma 100 tane şey gelir hepsini de aynı anda anlatmaya çalışırım 😀 😀
      şimdi mimde yazdıklarımı okudum da bir ara kendimden geçmişim, devrik cümleler almış başını gitmiş 😀 😀 Ama anladınız siz beni eminim 😀
      Barış amcanın biyografisine baktım bu yazı yazmadan önce, of of dedim kendi kendime. Ciddi ciddi yurtdışına açılmak için çok uğraşmış. Nur içinde yatsın, çok emek vermiş Türk müziğine de…
      Bakma sen Erol amca yaşlanınca biraz karikatürize bir kişilik olup çıktı ama gençliğinde Avrupa’da çok ünlüymüş, özellikle ispanya’da. Hatta bir filmininin çekimlerini sırf oradaki ilgiden dolayı ispanya’da çekmiş. zamanın da o da çok meşhurmuş, saksı değil yani 😀 🙂
      bu kadar şarkıdan sonra mışıl mışıl uyursun artık 😀 😀 😀 hehe 😀

      1. anladık güzelim, anlamaz mıyız biz seni? korece konuş, bak gene anlarız! 😀

        erol büyükburç’un ispanyol filmi turist ömer ispanya’da olmasın? acayip tatlı filmdir o ya.. hakkaten de ispanya’da çekilmiş sahneleri vardı. erol amca da ünlü bir ispanyol popçuyu canlandırıyor. (ama maşallah ispanyolların hepsi şakır şakır türkçe konuşuyorlar 😀 😀 ha diyeceksin turist ömer uzay yolunda filminde uzaylılar bile türkçe konuşuyor hikaru, sen ispanyollara mı takıldın?! :P)

        o son şarkıyı koymasan mışıl mışıl uyurdum ama şimdi evin içinde “görürsün sana neler edeceğimmm!” diye dans ede ede dolanıyorum! ay çok severim ben bu şarkıyı, oooh, yandan yandan! 😀 😀

        1. komaoo ^^

          Evet Turist Ömer İspanya’da filmiydi 😀 😀 Ne filmler varmış ya eskiden 😀 ama benim favorim Turist Ömer uzay yolunda 😀 Türkçe konuşup tuz aşeren uzaya yollu arkadaşlar daha bir enteresandı 😀 hakkaten bir erol-io abinin türkçe konuşmasına mı taktın cırt cırt 😛 😛

          keyifli dinlemeler dilerim o zaman, oooh yandan yandan hey! hey!

          bir sonraki mim de görüşürüz 😀

  2. Oh son şarkıyla havam değişti kok.Evde kalkıp hey hey diyerek dans edesim geldi biraz 😀 😀 Forever Ajda Pekkancılardanım da ben 😀
    Ben Barış emminin böyle parçalarını olduğunu bilmiyordum ya kok.Türkçe parçalarını ezberden sayarım ama yabancı parçalarını bilmiyordum vallahi.Öğrendiğime çok çok sevindim şimdi bak görüyon mu sen 😀 Nilüfer’in de eski parçaları ne güzel yahu.Demet Akalın içine etti,batırdı ama biz Nilüferle tanıdık,sevdik.Bir tane de ben paylaşmak istiyorum izninle bu mimi yazarken koymayı unutmuşum çok üzülüyordum sen dinle bari de gönlüm olsun.Bak koyuyorum bak koydum izin verdin değil mi 😀 http://www.youtube.com/watch?v=WIWtbccjrok
    Of Seha hanımı ilk duyduğumda 6 yaşında falandım herhalde.Bir gün annem için için bir filme ağlıyor.Ben ne oluyor burda derken zank diye bu şarkı giriyor ve 6 yaşındaki egosantrik bundan sonra eskisi gibi olmuyor ahahaha
    Moğollar’ın eski efsaneler gündemli şarkıları beni hep etkiler.Anadolu rock dediğimiz şey ne güzel birşey de keşke hala sürdüren yeni gruplarda olsaydı.Bir Ağrı dağı efsanesi keza Alageyik efsanesi,namus belası tarzı şarkılar yapan çıkmadı.Bunları dinleyince ben höyt bree oluyorum da 😀 😀
    Erol Byükburç aklımızda saksı değilim benlerle kaldı ama zamanın büyük yıldızıymış kendisi de.Yerel Elvis Presleyimiz 😀
    ahaha ben de bilirim ya bu İntizar’ı ezbere.Hay bin kunduz 😀 Bu şarkıyı bi yerde duyunca hemen atmosfer siyah beyaza bürünsün.Beni bırakıp nerelere gidiyorsun hain adam diyip ağlayıp Hülya Koçyiğit koşuşu yapayım istiyorum.Yine karşılıklı olarak uzun yorumlaştığımız bir serinin daha sonuna geldim.Yazı mükemmel ve ötesi olmuş.Şimdi sabaha kadar bunları dinler dururum.Elin dert görmiye

    1. Ajda Pekkan’ın şarkılarından da bir orduya yetecek kadar koyacaktım da acıdım size 😀 ama aferin bana en doğru şarkı ile finali yapmışım 🙂 hey ! hey! 😀

      Barış Manço dipsiz bir kuyu gibi bir çok güzel çalışması var, ben her seferinde şaşkınlık içinde kalıyorum dinlerken, bir de hangi dilde söylüyorsa o moda giriyor hemen,little darlingin klibini mutlaka izlemen lazım yalnız 😀 bayılıyorum tüm çalışmalarına, iyiki biizm Barış abimiz olarak doğmuş 🙂

      Başıma Gelenler şarkısına bayıldım, sesini ne güzel titretiyor öyle 🙂

      arko amcadan sonra 6 yaşındaki kok’un başına ne gelse şaşırmam ya ben neyse 🙂 yine de anneni ve peşi sıra bütün kuşakları ağlatan o filme böyle güzel bir tema şarkısı yapılması harika, ahh ne güzel filmdi o öyle 🙂

      doğru söylüyorsun Anadolu Rock tam bir hazine, ama bir gün yine moda olur, 90larda bir diriliş olmuştu çünkü, belki yine bir dönüş olur kim bilir ?

      Erol abiye laf yok, Avrupayı fethetti o da zamanında 🙂 Ama Elvis amcanın yeri de ayrı , yeri gelmişken “Elvis ölmedi!- Erol abi de saksı değil!”diyeyim ben de, içimde kalmasın 😀

      ben biraz daha yazmaya devam etseydim, muazzez ersoy’un tsm klasiklerinden çıkacaktım valla 😀 yine iyi kendime hakim oldum 🙂

      rica ederim uri F4 , asıl ben teşekkür ederim böyle güzel bir mimi pasladığınız üçün 😀

  3. Eski 45’likler mim olmuş, bizlere de kulaklarımızın pasının silinmesi beklemek kalmış. 😀
    Bu kadar eskiye gitmek hüzünlendiriyor insanı. Çok hoş bir duygu. Nebire her türlü dns ayarlarına rağmen Youtube’u açamıyor, ben de içerideki bilgisayara koştum hepsini dinleyebilmek için.
    Hatta komşuların iltifatlarına(?) maruz kalmak adına son ses açtım. 😀
    Bizim evde sürekli Ferdi dinlenirdi/izlenirdi. O zamanlarda klip denen şeyin yaygın olmaması; çoğu ünlünün şarkının adını verdikleri filmlerde oynamaları buna çok büyük etken sanırım. Neşe Karaböcek, Nülifer, Selda Bağcan, Barış Manço çok güzel seslere, gırtlaklara sahip ünlüler. Seçimlerin harika olmuş. Ellerine sağlık. 🙂

    1. Bana da iyi geldi, insan hem hüzünleniyor hem de gündelik sıkıntısından uzaklaşıyor, komşular hiç şikayet etmesin, bedava konser veriyoruz şuracık da 😀

      Çok doğru söylüyorsun, klip yerine film çekerlermiş resmen, hem sinemalarda da izlendiği için evlerinde tv olmayanlarda görebiliyormuş onları 🙂 hey gidi hey 😀

      ben teşekkür ederim, keyifli dinlemeler 😀

      not : benimde bir nebirem var evde 😀 ekranı da çatlak hatta, benim yazıların çoğunu buradan yazıyorum. Yalnız bu yazımı zar zor açıyor bir sürü video var diye 😀 sanal bellek kapasitesi çok düşük de 😀 o yüzden müziklerin linklerini evdeki diğer sağlam pc’den dinleyip buldum 😀

  4. ne güzel bir mim olmuş bu .barış manço yu çok severim ingilizce parçaları da çok hoş hele nick the chopper 🙂

    liste süper arşive alacağım bu şarkıları 🙂

  5. oo ellerine sağlık makinom, tesadüfen mimlendiğimi öğrendim şu an, ay mutlu oldum 🙂 1. sınıfta proje konumdu 70ler Türk pop müziği. o kadar çok araştırmıştım ki, yazdığın tüm şarkıları hala detaylarıyla hatırlıyorum 🙂 ben dönüş filmini hala izlemedim bu arada ya, kardeşim bile izlemiş inanılmaz :/ öyle acıklı filmlerden çok etkileniyorum ama napalım 🙂 hasretinle yandı gönlüm çok çok güzel. barış manço’nun İngilizce şarkılarını ilk kez dinliyorum çok güzellermiş 🙂 ajda pekkan’ın da o dönemdeki tarzına hastayım zaten, hele aman petrol klibindeki o saçları, kıyafetleri çok güzel ya 🙂 neyse çıkıp bir daha dinleyeyim şunları tekrar 🙂 severek yazacağım bir mim olacak 🙂

    1. neeüüü daha izlemedin mi? Ada Naz bilem izledi 😀 sen git im sorry i love you’yu izle ama dönüşü izleme 😀 neyse olur öyle 😀
      ya sen böyle benim ders konum şuydu, şu hareketli resmi dersde anlatmışlardı diyorsun ya, mühendis olduğuma pişman oluyorum 😀 😀 ben de 1.sınıfta cobalt elementini çalışıp tahta da anlatmıştım 😀 (bkz: havalı olamayan mühendisin dramı 😀 )
      aman petrolün klibini de severim ben ya, dalga geçiyorlar hep ama zaten onlarda dalga geçmişler o durumla 😀
      70ler proje konumdu dedin ya, güzel bir mim gelecek senden belli 😀 4 gözle bekliyoruuum 😀

  6. Ben bu yazıyı kaçırmışım , hemde baya 😦 Sağolsun masalımın sayesinde fark edip dur bir bakayım ne karalamış hatun diye baktım (: Arkadaşım deli misin divane misin? Ne istiyorsun masum insanlardan. Birde laaaaps! diye en başa koymuşsun Hasretinle yandı gönlümü 😦
    Ne sestir o öyle her dinlediğimde tüylerim diken diken oluyor, hüzün çörekleniveriyor. Ah kaktüsüm ah (:

    Üstüne bir de Selda Bağcan cilası (: Ellerine, dillerine, yüreğine sağlık canım

    1. mim haftasıydı üstüste yazıldı hep yazılar, kaçırman çok doğal yani 😀 hasretinle yandı gönlümü ben el kadar bebeye bile dinlettirdim icabında, beni kimse engelleyemez 😀 (evet deliyim 😛 )

      selda ablayı seven biri daha 🙂 çok sevindim seninde sevmene 🙂

      sen sağol, mim sırası sende, eminim senin kazandan da tonlarca 45lik çıkar 😀 merakla bekliyoruz efem 😉

Bir Yanıt Bırakın

