Inanmazsınız Bugün Tanrı Bana Aferin Dedi…

10 aydır işkence gibi katlandığım işimden sonunda ayrıldım, iş bulmadan çıkmam asla diyordum ama artık psikolojim iyicene bozulmuştu, karşımdaki patron bozuntusu da insan evladı olmadığı için, günden güne kafayı iyice çizmeye başlamıştım ki günlerden bir gün, ipler iyice koptu işyerinde, o zaman anladım ki biz cidden sömürge olmuş bir ülkeyiz, insan hakları yerle yeksan olmuş, velhasıl ilk işimden  diğer bir deyişle kapitalizmin örümcek ağından bir hışımla atıverdim kendimi boşluğa, o noktada hala düşünüyordum acaba çok mu dayanıksız çıktım diye… Bu ve bunun gibi karamsar düşünceler içinde iki gözüm iki çeşme ağlarken, posta kutumda nadiren forward mesajları atan bir arkadaşımdan mesaj gördüm. Okumam ile  tüylerimin diken diken olması bir oldu… Dedim “Allah! bu bir işaret mi?”

İşte dostlarım sizinle de o mesajı burada paylaşmak istiyorum, hayatta başınıza kötü şeyler gelmeden de edinebileceğiniz tecrübeler vardır, kimisi ata sözlerinde saklıdır, kimisi bir başkasının başına gelen bir olaydır. Velhasıl hayatta herşey insan içindir yine de ben yandım siz yanmayın diyerek aşağıdaki yazıyı okumanızı dilerim…

***

Çinli Bir Filozofun Denklemi

( İnsan ) = ( yemek ) + ( uyumak ) + ( para kazanmak için çalışmak ) + ( Eğlenmek)

( Eşek ) = ( yemek ) + ( uyumak ) olduğuna göre ilk denklemde

( yemek + uyumak ) yerine ( Eşek ) koyabiliriz.
( İnsan ) = ( Eşek ) + ( para kazanmak için çalışmak ) + ( Eğlenmek ) bu yeni denklemde her iki taraftan ( Eğlenmek ) çıkartılırsa:

( İnsan ) – ( Eğlenmek ) = ( Eşek ) + ( para kazanmak için çalışmak )

SONUÇ:

Eğlenmesini bilmeyen insan, sadece para kazanmak için çalışan eşekten başka birşey değildir.

Çinli Filozof Chang Ying Yue’dan;
Her kim gün boyunca arı kadar aktif, bir boğa kadar güçlü,
bir at kadar çalışkan olduğu halde,
akşam olunca bir köpek kadar bitkin eve dönüyorsa;
bir veterinere görünmelidir.
Çünkü eşek olması, kuvvetle muhtemeldir.

***

Son olarak, bir şey daha söylemek istiyorum, iş hayatında en sık söylenen yalanlar “senin oturduğun koltukta bende oturdum, bende gece gündüz demeden çalıştım… Burasını kendi işyeriniz gb benimsemeniz lazım… Buranın demir başları sizlersiniz… Hiç kazanmıyorum, risk alıyorum… Şirket büyüyene kadar herkes canla başla çalışacak zamanı geldiğinde mukafatınızı alacaksınız, cumartesi pazar bile gerekirse çalışacaksınız… Piyasa da ne patronlar var, benden iyisini bulamazsınız”  vs. vs. para yüzünden gözü dönmüş bu insanlar, işte sizi böyle ikna etmeye çalışır üçkuruş maaşla emeğinizi sömürür, öyle bir konuşur ki onun size değil sizin ona ihtiyacınız olduğuna inanandırır, bütün hafta sizi ofise bağlar ki böylelikle bir zaman sonra burnunuzu kaldırıp piyasadaki diğer işleri göremeyecek hale gelirsiniz bütün hayatınız ofis-ev olur, kölelik sistemi de bu değil midir zaten. Evet zaman kötü herkesin paraya ihtiyacı var ama bazı şeylerin sonu yoktur, iyi olsun diye bekler söylenen vaatlere kanarsanız, yukarıda anlatılan eşşekten başka bir şey olmazsınız…

Hayatta eşeklik etmemeniz dileğiyle…

Şimdi nereden çıktı böyle bir yazı diyeceksiniz. Bugün 26 Kasım ve an itibariyle 1 yıldır işsizim :D  Bu yazıyı bir yıl önce tumblr‘daki hesabıma eklemişim :)  Eşeklik etmeyip yoluma devam ettiğimden beri hayatımda neler mi değişti? Hala işsizim ama bu bir sene nasıl geçti hiç anlamadım. Zaman zaman depresyona girmedim desem yalan olur ama blog yazmak gibi dünyanın en rahatlatıcı hobisine sahibim artık🙂 Üstelik yalnız da değilim bir çok arkadaş da edindim🙂 Her işte bir hayır var diye boşa demiyorlar öyle değil mi?🙂

Bir ömür işsiz kalmak istemem tabi! O da ayrı mesele😀 Herkesin hayal-i olan mesleği  bulması dileğiyle…

22 thoughts on “Inanmazsınız Bugün Tanrı Bana Aferin Dedi…

  1. öncelikle aminnnn diyorum.

    iyi ki bu işten çıkmışsın yoksa sen senlikten çıkacaktın. benim başıma geldi kpss ile dünyam karardı ayağımın ağrısını unutup taa ameliyatlık raddeye gelince fark ettim. ben acı nedir onun bile farkına varamayacak kadar kötü bir haldeydim. işsizim ve mutluyum neden mi özel sektörün adı var gerisi hikaye izmir ve özel sektör eğitim bitmiş 300tl sigortasız yol yemek yok haftanın 6 günü sabah 8 akşam 8 dersaneciliğin sunulduğu bir yerde yaşıyorum. piyasa kalmamış sömürünün dini bin para. içimde kanımda ruhumda öğretmenlik pes etmeyeceğim meb e giricem peki meb e girince bişi mi olacak hayır yine zor olacak beş para etmeyecek işten anlamaz torpilli yandaş kuruları ile dip dibe olucam ama benim sınıfım benim yaş ağaçlarım olacak onlara hakkıyla eğitim vermek beni doyuracak. hafta sonum olacak hoş artık o da olmayacak yeni bakan çok görüyor bu uğurda gerekirse nice sınava giricem ama kanıma kadar hissettiğim mesleğimi bırakmayacağım. seni anlıyorum bu yazıyı kaydettim asla unutmayacağım aslında şu andaki hayatımızın kısa özeti gibi.

    • yukarıda bahsettiğim o işten ayrıldığımda 6 kilo kaybetmiştim ve her zaman midem bulanarak yataktan kalkıyordum. senin rahatsızlığının yanında bu bir hiç ama bizim bu hale neden geldiğimiz ise başlı başına bir tartışma konusu. biz bu olanları iyi kötü atlatacağız sonunda ama bu sistemin düzelmesi lazım kesinlikle.

      “benim sınıfım benim yaş ağaçlarım olacak onlara hakkıyla eğitim vermek beni doyuracak. ”

      ben de öğretmen çocuğuyum, babamın köyüne ilk öğretmen atandığında 14 yaşındaymış, ilkokul bittiğinde bu defa öğretmen okulları sınavına girmiş ve eğitim enstitülerinden yadigar samsun ladik öğretmen okulunda yatılı okumuş lise bitene kadar. mezun olduğunda ilk iş kendi köyünde 1 sene öğretmenlik yapmış hatta. çok uzun yıllar öğretmenlik yapmadı babam serbest meslek de yaptı ama onu bugünlere getiren öğretmenler olmasa babam kendi kendisinde bu hırsı, bu mücadele ruhunu keşfedemezdi.

      umarım en kısa zamanda bu kurtlar sofrasında güvenli bir yer buluruz kendimize. yüreklendirici yorumun için çok çok teşekkürler.

  2. mevlam bir kapıyı kapatır binlerce kapıyı açar.
    olanda bir hayır varsa olmayanda bin tane hayır varmış.
    bakalım mevlam neyler neylerse güzel eyler.
    umarım herşey çok daha iyi olur.herşey

    • İnşallah Amiiin…
      Hakkımızda hayırlısı artık, insan oturduğu yerden olgunlaşır mı? ben 1 yıldır daha bir olgunlaştım hayat hakkında daha ince düşünür oldum. Demek ki bu da yaşanmalıymış.

      Teşekkür ederim Nabrut, umarım herşey gönlümüzce olur🙂

  3. nabruta katılıyorum olmayanda hayır vardır derler… ömür boyu sömürüleceğin mutsuz bir işte çalışmaktansa bunu farkedip işten ayrılman bence çok takdir edilesi… yüzyüze tanışmasak da yazılarından okuduğum kadarıyla bence iyi bir insansın.. O yüzden Allah bunu görür diyorum yağmurdan sonra güneş açar derler ya belki de bu sıkıntılar mutluluğun işaretidir.. İnşallah yakın zamanda severek yapacağın,mutlu olacağın bir işte çalışmanı dilerim…

    • İnşallah hepimizi için herşeyin hayırlısı olur. Ne kadar şikayet etsem de biliyorum ki her işte bir hayır vardır. Ben de burada tanıştığım senin gibi iyi yürekli insanlarla konuşup içimi dökmeyi büyük bir şans olarak görüyorum.
      Umarım herşey gönlümüzce olur. Teşekkür ederim bu güzel yorumun için🙂

  4. Bu yazını ben Tumblr’da da okumuştum.Hatta ilk girer girmez bunu okuyunca beni bir telaş almıştı ki sorma kok😀 Malum bu sene mezun oluyorum,hayat önüme ne çıkaracak,ne yapmalıyım,ne istiyorum şeklinde kafa yormacalardayım😀😀 Ama sen çok iyi bir insansın ve dediğin gibi bunun da bir hayrı mutlaka vardır.Blog yazman,seni tanımamız bile bi hayır yani oradan pay biç😀 Gerçi bazen insan nerde bunun hayrı diyerek sabırsızlanmıyor değil ama sabreden dermiş muradına erermiş başka versiyonları da var tabi bunun ama ben senin için bu versiyonunun geçerli olacağına tüm kalbimle inandım😀😀 İnanın inanın çocuklar güzel günler göreceğiz güneşli günler😛😀 Birazdan da Ali Rıza Binboğa’ya bağlayacağım iyisi mi ben gideyim kok😀

    • 😀 Yorumları okudukça daha da duygulanıyorum. Ben de sizi seviyorum uleen, dur bi öpeyim yanaklarından xoxo😀 Blog ve sizler ilaç gibi geldiniz zaten, Aslı iyiki çekmiş beni bu köşeye Allah razı olsun, O’da zateb işsiz kaldığı dönemde açmış blogunu, şimdi tüm zorluklarına rağmen sevdiği işi yapıyor.
      Eee darısı bizim başımıza kok🙂 İnanıyorum kok, güzel günler göreceğiz güneşli günler😀
      Gider ayak bu şarkıyı cebine koydum kok🙂 güle güle dinle😀 http://www.youtube.com/watch?v=n3ib2WTIJC4

  5. birkaç gündür internetten uzaktım yazılarınızı özlemişim yau🙂 makinom kader arkadaşım ben de henüz yeni mezun olmuş olsam da o kadar çok arkadaşım var ki bu saçma döngünün içinde, seni çok iyi anlıyorum. hepimiz sistemin bir kölesi olmamak için uğraşıp duruyoruz, umarım olmak zorunda da kalmayız..

    kei kun’a da selamlar olsun.. hayali olan o işin bir gün hepimizi bulması dileğiyle🙂

    • valla masalım, yeşilçam kuşağı gibi olmasa da işsizlikten “2000lerin sonu -2010’ların başı blog kuşağı” diye anılacağız bu gidişle galiba😀 biri bu sosyolojik duruma el atsın, irdelesin bizi istiyorum🙂 blogger’lara anket yapsalar %80’i işsiz çıkacak yeminlen😀 kalan %20’de bizi teselli etsinler diye var, sağolsunlar onlar sayesinde bunalıma girmiyoruz😀

      kei kun’ında sana selamı var😀 şu işi bir bulalım, herkese benden bir so ji sub yazısı😛

  6. ah benim canım kaktüsüm, senin daha önce bu konudaki başka bir yazına da yorum yapmıştım ya, yine orada dediklerimi tekrarlayacağım: önemli olan senin mutluluğun. iş nasıl olsa bir şekilde hallolur, ama önemli olan seveceğin işi yapmak. çünkü öbür türlüsü belki para getiriyor ama insanlığından, yaşama sevincinden yitiriyorsun…
    neyse, hayırlısı olmuş bence, yok pahasına emeğinin sömürülmesi yerine bir sene kafa dinledin, blog yazarak bizim dostumuz oldun, bence az şey değil bu🙂 bundan sonra kazandığın yeni zenginliklerle (so ji sub ve bizler, öhömm😛 :P) iş hayatına dönüp daha renkli günler geçirirsin inşallah diye bitireyim🙂 öpüyorum canım ^^

    • So Ji Sub benim ideolüm zaten, sen git o kadar sürün, eşek gibi çalış, sevdiğin kızın ailesi yeterince ünlü değilsin diyerek seni kabul etmesin… sonra da turnayı gözünden vur😀 ooh valla içim açılıyor onun biyografisini okurken, elbet bir gün bizimde bir yükselme dönemimiz olacaktır, inanıyorum ben buna😀

      “blog yazarak bizim dostumuz oldun, bence az şey değil bu :)” ne güzel söyledin, cidden öyle!… jisub az biraz köşede beklesin siz daha değerlisiniz🙂

      “bundan sonra kazandığın yeni zenginliklerle iş hayatına dönüp daha renkli günler geçirirsin inşallah” amiiin😀😀

      sağol canım yorumun için, yüreğine sağlık xoxox ^^

  7. En kısa zamanda güzel bir işe girmen dileğiyle diye başlıyorum yazıma Kaktüs🙂

    Cidden şirketlerin çoğu insanları sömürmenin çok normal bir şey olduğunu düşünüyor sanki. Deli gibi çalıştırıyor, sigorta yaptırmıyor, üç kuruş maaş veriyor filan. Biz de insanız yahu, bu akıllarına sanki hiç gelmiyor.

    Ben şu anda ilk tam zamanlı işimde çalışıyorum ve yazıları ve yorumları okuyunca cidden garip hissettim. Hem size dua ettim, hem de halime şükrettim. Ayrıca blog yazarlarının işsiz ya da öğrenci olayının ortalamanın üzerinde olması durumuna kesinlikle katılıyorum😀

    Kei kun’a ben de selam göndererek bitirreyim yorumumu🙂

    • Herkesin süründüğü ve sonrasında yükselişe geçtiği bir dönem var sanırım. Aslında iş bahane her açıdan huzura ereceğim günleri bekliyorum. İnşallah herşey gönlümüzce olur. Ama böyle bir dönemde blog tutarak(günlük tutar gb oldu) bütün gerginliğimi aldı ve içime kapanmamı engelledi , daha sı bir sürü güzel akadaş edindim daha ne olsun.

      Kei Kun’un her kese selamı var, bizim memlekete de el atacakmış öyle söylüyor😛 Sağol canım, güzel yorumların için.

  8. Kaktüs çingum, inşallah Yüce Mevlam önüne severek çalıştığın bir iş çıkarır, tabii bütün ihtiyacı olanların da, yalnız benim de diyeceğim şu ki; devlet dairesinde çalışsan da sistem aynı sistem, düşünce değişmeyince hiçbirşey değişmiyor galiba, ben devlet kurumları içinde en yoğun yer olan adliyede çalışıyorum, herkes çok rahat sanabilir hani öyle bir düşünce vardır ya, ama inan hiç öyle değil (diğer kurumları saymıyorum), rahatlığı bi kenara bırak çalışana kimse bişey diyemez felsefesi de bi zaman sonra kar etmiyo artık, insanlar sürekli birbirlerini ezme peşinde, işe girmek bir dert çalışmak başka bir dert, bu arada sağlamasını yapsan benden kesinlikle çinli filozofun denklemi ortaya çıkar, aynı semptomları gösteriyorum eksiği yok fazlası var, yine de çingu Allah sabredenlerin karşısına çıkarıyo bi güzellik-tecrübeyle sabit, içini ferah tut sen🙂

    • Tekrar Merhaba Pınar🙂
      Adliye ortamı diğer devlet kurumlarından daha entrikalıdır eminim, Allah yardımcın olsun senin de. Ben de devlete girmek istiyorum ama rahat olduğunu düşündüğümden değil, senin de dediğin gibi insanlar her yerde aynı, bir güç çatışması her zaman her yerde var, çok doğru diyorsun. Ama bu tür şeylere katlanmak için belli bir çıkarının, daha doğrusu faydasını gördüğün bir yanı olmalı o işin.
      Devlet dairesinde çalışmanın getirdiği en büyük avantaj saatlerinin belli olması ve aşırı bir maaşda gözün yoksa eğer, maaşının da iyi olması(taşerondan gelenleri saymıyorum). bu da özel yaşantında bir düzen oturtman için yeterli sanırım. Özel sektördeki kötü firmaların eline düşersen eğer geceni gündüzü sabote ediyorlar, insana en çok da bu durum zor geliyor. ben sigortasız çalıştığım için bir de elden maaş almak durumunda kalıyordum ki bu da çok kötü bir şey, sanki lütfetmiş gb veriyordu adam, hala düşündükçe deli oluyorum. Neyse😀😀

      Hayat kolay değil ne yazık ki ama umut ediyorum ki Allah kimseyi kimseye böyle muhtaç etmesin bir daha🙂 Herşey insan içindir derler, ben de aldım dersimi, tek kazancım bu oldu bu yaşadıklarımdan, gözüm açıldı da diyebiliriz😀

      Çok teşekkür ederim, bu güzel ve içten yorumun için, konuştukça rahatlıyor insan, tekrar çok çok teşekkür ederim🙂

      Not: So Ji Sub yazıları hazırlayamadım kaç zamandır, ama taslakta yarım kalmış ödevlerim var, en kısa zamanda bitirip yayınlayacağım🙂

      • Haklısın Kaktüsçüm, devlet dairesinde çalışırsan mesai saatin belli, maaşın iyi, sonuçta emekli olacağım diye çalışıyosun ve en önemlisi de işten çıkartılma gibi tehdit yok, ben de her zaman şükrediyorum da benim çalıştığım kurum diğer kurumlar gibi değil, arada ben benlikten çıkıyorum yani🙂 neyse yine de çok şükretmek lazım, ayrıca da herkes için çok içten daha iyi kurumlarda çalışmaları için dua da ediyorum ben🙂 bu arada So Ji Sub ne zaman nerede kimi sevmiş, istemiş de ailesi vermemiş, ben bunu hiç duymamıştım öyle bir aşkı mı varmış yani oppanın, Ji Sub yazılarının devamını da heyecanla bekliyorum çingum🙂

        • Sen adliye diyince zaten orada bir durdum, neler oluyordur kim bilir, çok çok kolay gelsin valla haklısın😉 amin hepimize huzurlu ve daha iyi yerlerde çalışmak kısmet olur inşallah🙂
          Glass Slippers dizisindeki Kim Hyun Joo ile öyle bir dedikoduları varmış, o zamanlar kız ondan daha popüler olduğu için ailesi yanaşmamış ilişkilerine diye okumuştum bizim facebook’daki grupta, ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmem🙂
          jisub’lu yazıda görüşmek üzere, içten yorumun için tekrar teşekkürler🙂

  9. konu bu olunca diyecek ne çok şey var esasen de.. düşündükçe kurabileceğim cümleler tıkanıveriyor.. hâliyle çok bir şey diyemiyorum şu an için..
    işsiz iken bir evin ailen varsa, çok büyük geçim derdi yoksa lüks bile sayılır bu durum. bak ne güzel blog yazıyorsun, diziler, filmler seyredebiliyorsun, bambaşka hobilerini, sevdiğin şeyleri yapacak zamanın olabiliyor.
    bir de ev geçindirmek durumunda olup işsiz kalma lüksü olmayan insancıklar var. işten çıksan dert, çıkmasan dert.. boğazına yapışıveriyor her şey..
    su akar yatağını bulur diyor sevgilerimi yolluyorum canım..🙂

    • Sağol Canım, bu içten yorumun için🙂
      Aslında işten çıkmaya çekinmemin sebebi mali sebeplerdi ama şansıma evde kaldığım süre içersinde benim çalışmamamın yokluğu hissedilmedi çok şükür, Allah büyüktür derler ya öyle cidden, şükrediyorum halime o yüzden🙂

      “su akar yatağını bulur ” bu su hiç durmasın diyorum bende😉 sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

