So Ji Sub – Biyografi: 7. Bölüm Final

03 Eylül 2010 – So Ji Sub No.1 Kangwon için Turizm Elçisi olarak atandı. (1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)

So Ji Sub için 2010 ayında Kangwon Bölgesi’nde geçirdiği tatile dair bir fotoğraf albümü çıkardı demiştik önceki yazımızda.

The Journey of So Ji Sub / The Way Photo Essay

 

Bu albümünden sonra, So Ji Sub 3 Eylül günü resmi olarak No.1 Kangwon için Turizm Elçisi olarak atandı. 53 senesinden sonra yani savaş sonrası askeri bakımdan silahlandırılmış bir bölge olarak kalkındırılan Kangwon Bölgesi için seçilen ilk Koreli sanatçı olan Ji Sub için kendi adını taşıyan bir de yol hazırlanmaktadır, So Ji Sub adlı yolun 2012 yazında bitmesi planlanlanmaktadır. Ji Sub’un uğurlu sayısı olan ve kendi ajansına ad veren 51 sayısı bu özel yolun da 51 km uzunluğunda olmasına ilham vermiş. Ji Sub’dan önce benzer şekilde Jeju Adası’nda Olle Yolu ve Jiri Dağı’nda da Dullae Yolu turizme açılmış ama az önce de bahsettiğim gibi Ji Sub bu kişiler arasında adı tüm bir yola verilen ilk Koreli ünlüdür. Bunun başlıca sebebi tabi ki Ji Sub’un sahip olduğu uluslararası şöhrettir. Kangwon Bölgesi Yetkililer konu hakkında Ji Sub’un Kangwon bölgesini yalnız Kore’de değil deniz aşırı ülkelerde de daha iyi tanınmasında büyük rol alacağını söylemektedir.

No.1 Kangwon Ambassador & So Ji Sub Road


2012’de tamamlanması beklenen So Ji Sub Yolu, Kangwon Bölgesi’nin doğal güzelliklerinin tadını çıkarabileceğiniz bir gezinti güzergahına sahip olacak şekilde yapılması planlanmaktadır. Yine aynı güzergah üzerinde çeşitli dinlenme mekanları da yapılmaktadır. Bunlardan biri de “So Ji Sub’un Yolculuğu”  foto albümünün de sergilendiği So Ji Sub Galerisi’dir.

So Ji Sub Gallery

Kangwon hakkında bir dip not daha… Cain & Abel dizisinin 15. Bölümünde, Lee Cho In (Ji Sub) hastalanınca Kangwon’daki yazlığına gelir ve onun peşinden gelen Kuzey Koreli sevgilisi ile her şeyden uzak sakin bir gün geçirirler. Hatta kuzeyli kız “Kangwon benim için Seul’den daha güzel bir yer, bana evimi hatırlatıyor” bile der. Özetle zamanında Cain&Abel dizisinde bile, Kangwon bölgesinin Kuzey ve Güney Kore arasında tampon bir bölge olduğu ve savaşın izlerinden uzak, artık huzur dolu bir yer olduğu havası da verilmeye çalışılmış.

Üstüne Road No:1 dizisi çekilir, bir kez daha Kangwon Bölgesi üzerine dikkat çekilir, hatta dizinin sonunda yayınlanan sponsorlar arasında 51K amblemini bile görebilirsiniz. Ağustos ayında çıkardığı fotoğraf albümü ile Kangwon’daki DMZ turlarına daha fazla insan başvurmaya başlar. Çok geçmeden de turizm elçisi seçilir zaten. Böylelikle Ji Sub’un vatana millete hayırlı bir sanatçı imajı da daha bir belirgin hale gelir🙂 Onu diğer oyunculardan ayıran en önemli özelliği de bu olsa gerek, popülaritesini profesyonel bir şekilde kullanmasını çok iyi biliyor.

So Ji Sub & Hallyu Romance Train

İşte o çalışmalardan biri de Hallyu Romance Train projesidir. So Ji Sub’un fotoğraflarıyla bezeli tren, Aralık 25 itibariyle yani Noel haftası ilk seferine başlar, videoda da gördüğünüz üzere cidden görülmeye değer bir tren olur bu😀

Lisansımı, Kocaeli Üniversitesi’nde okuduğum için, hazırlık da dahil 5 senemi Adapazarı ve Doğu trenlerinde geçirmişliğim vardır ama o 5 sene içinde ne bir Kıvanç Tatlıtuğ trenine ne de Mehmet Günsur Ekspresine denk geldim :S Bu noktada adaletin bu mu dünya? demek istiyorum izninizle😀 Tamam benim için çok güzel yıllardı, hatta o külüstür trenler bir nevi ev gibiydi benim için ama şu Hallyu tren bitirdi beni! O ne be öyle, benim Ada’cık onun yanında gecekondu valla😛 İnanın şu haberi ilk gördüğümde kalpten gidiyordumo_O Bir de baştan aşağı So Ji Sub var her yanında! İnmem ki ben o trene binsem😀 hatta makinisti atar aşağı, kendimi zincirlerim onun yerine, sonra ver elini Kangwon ooohhh kimbap😀 Neyss makino kendine gel, geçti Hallyu’nun treni, vur Ada’yı İzmit’e böhüüüü😦

Tabi bu tren olayında da Ji Sub ilk Koreli ünlüdür. Hafta da 2 gün boyunca Seul ve Güney Chuncheon İstasyonu arasında sefer yapıyormuş, bu duraklar arasında da tabi Kangwon’un eşsiz doğasını görme fırsatı buluyormuşsunuz, mış mış muş muş! biz öyle duyduk! Kangwon’muş eşsiz tren turuymuş, bak gene sinirlendim😀 Benim gözüm Ji Sub’dan başkasını görmez ki o trende ^^ Bu trenle bir geziye çıksam ve gezinin sonunda bana “nasıl geçti deseniz?” iki kelime edipte size bir şey anlatamam ki, zaten o sırada gözümün önünden film şeridi gibi Ji Sub fotoları geçiyor olacaktır. Hala gerçek bir cevap istiyorsanız benden, esaslı bir elektro şok sonrası belki “ben nerdeyim! en son trene biniyordum, gerisi aydınlık bir boşluk” derim size😀

2011 – Dizi-mizi Yok, Varsa Yoksa Film Var Bu Sene

Oppalara Film Senesi ilan etmek lazım 2011’i! Hyun Bin askere gitti diye dizi değil de film çekip gitti onu anladık da Gong Yoo ve So Ji Sub’un ne bahanesi var bilmiyorum. İkisi de film çekip duruyor bu sene, aslında film çevirmek bir aktör için daha sükse yapan bir iş ama gönül dizi çevirmelerinden yana :S Gong Yoo dedim ama onun haberlerini meraklısına bırakıyorum yazması için ve hemen  Ji Sub’a geçiyorum:)

Only You

“Only You” ve “Business Man” filmleriyle karşımıza çıkmaya hazırlanıyor ajusshi-miz bu sene. Only You’nun çekimlerine zaten başlandı, hatta çekim setinden fotoğraflar da çok zamandır nette dolaşıyor. Başrolleri Han Hyo Joo adlı hanım kızımızla paylaşıyormuş. Hikayemiz de, zor bir hayata sahip bir boksör (Ji Sub) ile onun görme engelli kız arkadaşı hakkında.

Hyo Joo’da görme engelli sevgilisini oynuyor Ji Sub’un. İlk tanışma sahnesinde gözü o şokla açılır diye tahmin ediyorum gerçi, OppaaaA diye çığlık basması da yüksek ihtimal bence😛 (8) (9)(10)(11)

Business Man/ Employee

Diğer filme gelirsek, Ji Sub’um burada evli ve çocuklu bir iş adamını canlandırıyor, Secret Garden’daki oppalarınız gibi de zengin mi zengin. Üstelik romantik komedi, yemede yanında yat yani🙂

Şaka be şaka🙂 Anca rüyanızda görürsünüz öyle filmi😀 Ji Sub bildiğiniz tetikçi olacak hem de en susturuculusundan, Ghost’taki gibi yani😀 Sonra bir şirket onu bir kadını ortadan kaldırması için kiralayacak, tabi ki o kadıncağız Ji Sub’un sevgilisi çıkacak sonrasında (itiraf ediyorum o şirketin sahibi benim, Ji Sub benimdir benim kalacak nıhahahha😀 ). Brad & Angelina ikilisinden dolayı konu çok bilindik bir şey gibi duruyor ama senaryo kesin iyidir, senaryo konusunda Ji Sub’a çok güvenirim, eminim heyecanlı ve bol atraksiyonlu bir film olacaktır😉 Filmde Ji Sub’a eşlik edecek bayan oyuncu ise Lee Mi Yeon olarak açıklandı(12). Bunun dışında pek bir bilgi henüz verilmedi, anca Only You çekimleri bitip Business Man’e geçilirse yeni yeni haberler alabiliriz (13).

Bakalım ne zaman çıkar bu film, yeppudaa’ya bu konuda güveniyorum ama🙂 So Ji Sub ile ilgili çok güzel bir arşivleri var, eski dizi filmlerini bulamıyordum ama yavaş yavaş geçmişe dönük o yapımları da bulup arşive katmaya başladılar. Onlar arşivi güncelledikçe ben de buradan linkleri paylaşmaya devam edeceğim.

Bu arada bitti bu biyografi yazısı😀 Hiç bitmeyecek sandınız de miii ? So Ji Sub hakkında yazılarım tabi ki olacak, ama biyografi yazısı 1997-2011 yıllarını kapsayacak şekilde bitmiştir çingularım.

Bir de yeri gelmişken söyleyeyim, yeni yeni kaynak yada videolar buldukça biyografiyi kendi içinde güncellemeye devam edeceğim. Sonra bana “yazı ilk çıktığında, bu video burada yoktu” filan demeyin(dönüp tekrar bakar mısınız o ayrı konu gerçi😀 )🙂 Kaynaklar demişken, 1. Bölümde bahsettiğim ve listesini verdiğim kaynaklarda yer alan sitelerdeki Ji Sub hayranı çingular!  elinize sağlık ne diyeyim, bu yazı sizin güncel ji sub haberleriniz olmasa yazılamazdı. Hiç üşenmeyip son bölüme kadar yazıyı takip eden … hatta üşenip de okuyamadığı için sonunu getiremeyen tüm arkadaşlara da teşekkür ederim tabi ki😀

Benim için sürpriz şeyler de oldu biyografiyi yazarken… Örneğin Facebook’daki  bir So Ji Sub hayran sayfasında, açıklamalar kısmında admin arkadaşın benim So Ji Sub etiketli yazılarımı kaynak göstermesi beni çok sevindirdi, Gumiho literatüründe “9 kuyruğumun 9u da fırladı” da diyebiliriz buna😀 Ama facebook’da kendi adımla kayıtlı olduğum için teşekkür edemedim orda, özel mesaj atmaya da izin yoktu maalesef, ben de buradan layıkıyla teşekkür edeyim dedim. Çommal Kamsahamnida ^^

Neyse efendim artık ayrılma zamanı… Bir sonraki yazıya kadar kendinize çok iyi bakın çingular ^^

12 thoughts on “So Ji Sub – Biyografi: 7. Bölüm Final

  1. ”Hyo Joo’da görme engelli sevgilisini oynuyor Ji Sub’un. İlk tanışma sahnesinde gözü o şokla açılır diye tahmin ediyorum gerçi, OppaaaA diye çığlık basması da yüksek ihtimal bence”
    Ahhaha Hyo Joo biz miki gözü anında açılı versin, oppaaa diye çocuğun boynuna yapışıversin:D Şanslı keratalar So Ji’yi hergün görüyolar nasıl olsa ah ah….

    Biyografiyi tamamlamışsın maşallah yaa, bu ne araştırma aşkıdır;) Her söylediğimi gırgıra vuruyorlar ama cidden harika bir arşiv oldu So Ji Sub severler adına ben teşekkür ediyorum. Eminimki bu kadar bilgiyi güncel haberleri hatta eski haberleri toplamak pekte kolay olmasa gerek;))
    Bu güzel arşivle daha çok etiketleneceksin çingum, bende bu aralar Gong Yoo ile ilgili bişiler bulmaya çalışıyorum ama bulduklarım yarım yamalak. Resmen damlalardan deniz oluşturmaya çalışıyorum. Düşün yani Gong Yoo ülkemizde cidden çokkk sevilen bir aktör ama doğru düzgün bir arşivi yok. O yüzden So Jin Sub çok şanslı;))

    Only You filmi güzele benziyor, konusuda süper bakalım filmin kendisi nasıl olacak.

    Bu arada senin blogları aynı yıl ve aynı ayda açmışız şimdi farkettim. Demek ki ilk yılımızı aynı anda kutlucaz^_^

  2. 😀 o da doğru, biz olcaktık ki orda, kuş sütüyle besler pamuklara sarardık ji sub’u :S

    kim dalgaya vuruyormuş bakiim dediklerini, bizimleyken güvendesin merak etme😀

    yazarken sırf so ji subdan bahseden fan siteleri buldum ordan derledim daha çok, kaynak ve haberleri senelere göre ayırdıktan sonra yazması kolay oldu ama önden bir kronoloji yapmak cidden yorucuydu, bitti çok şükür🙂 ama benim gibi okurken zevk almanız o yorgunluğa değdi😀😀😀

    gong yoo için bir tavsiyem var. http://multiply.com/'a üye olup ordan da http://gongyoo.multiply.com/'u takip edersen gong yoo nun hiç değilse bir çok röportajına ulaşabilirsin, ben so ji sub’u araştırıken, sojisub için hazırlanmış fan sayfalarından yararlandım, gong yoo’nunda varsa böyle resmi fan sayfaları orada bir dolu yazı olması lazım. bunun dışında hani dramawiki’lerde bir filmdizi kronolojisi vardır
    The 1st Shop of Coffee Prince (MBC, 2007)
    One Fine Day (MBC, 2006)
    Hello My Teacher (SBS, 2005)
    Screen (SBS, 2003)…
    örneğinde olduğu gibi, ben işte o satırların arasını doldurdum önce, o dizi filmlere ulaşılabiliniyor mu, varsa hangi siteden? onları buldum
    ama ailevi ve özel yaşantısını röportajlarından buldum. örneğin misa zamanı yani 2004’de küçüklük anılarını anlatmış misal, bu bana çocukluğuyla ilgili bir refarans oluyordu, bunun gb bilgilere yalnızca röportajlarında rastlanıyor, onda da hep tesadüfen bahsetmiş oluyorlar, yoksa küçüklüğüm söyleydi böyleydi diye hiç bir yerde anlattığını ben de görmedim.
    böyle olunca biraz uğraştırıyor ama okuması çok evkli hepsini, önemli olan yıllara göre gitmek. birlikte rol aldığı kişilerle adını google’a yazıp onların gong yoo ile ilgili yorumlarına ulaşırsan ordan da bilgi edinebilirsin😉

    27 temmuz olması lazım benim ilk yazı, senin de mi öyle voaa😀

  3. İzninle ben sadece seni taktir etmekle kalmak istiyorum:D:D Ya fotoşop delisi arkadaşım Gong Yoo’ya özel resim çalışmaları felan yapmış onları yayınlıcam ama öyle kuru kuru olsun istemiyorum. O yüzden küçük çaplı bişiler yazarım öyle senin gibi arşiv yapmaya kalkarsam bu işin sonu gelmez:D
    Zaten ne bulursam fan sayfalarından bulucam artık;) Yinede yardımın için kamsahamnidaaa^^

  4. Ahahah:D Çingun şu sıralar acaip derecede yoğunum, pek çaktırmasam da öyleyim:D Yani durduk yere kafama sokma böyle şeyleri:D Dediğim gibi Gong Yoo’yu sırf arkadaş hatrına yazıcam (duysa öldürür beni ahah). Ama ben asıl Hyun Bin’i yzamak istiyorum. Asıl o zaman kapını çalıcam haberin olsun. Normalde hiçbir oyuncuyu öyle fan’ı olacak kadar svmem ama Hyun Bin başka;) O yüzden onun için seninki gibi bir arşiv düzenlemek istiyorum.. Baya bi zamanımı alıcak ama olsun değer Hyunuma:D:D

    • normali zaten senin dediğin gibi hazırlamak da ben biraz abartıyorum galiba -biri beni durdursun-😀😀 ama hyun bin’de mutlaka yardım ederim, bulduğum röportajları pdf olarak sana yollarım sen hiç merak etme😉 hyun bin askerden dönene kadar bitirmiş oluruz sen merak etme hehe😀

  5. bu yorumlarına bayıldım,bir kaç ay önce olması lazım yine okudum bu yazılarını çok hoşuma gitti bu gece yine denk geldi çok hoş devamılarını beklerim

    • 😀 hoşgeldin eliiiiif😀 yazıları beğenmene çok çok sevindim😀 elbetteki devamı gelecek, grupta kaynattığımız mevzulardan tabi daha çok yazı çıkar😀 çok öpüyorum xoxox

  6. So Ji hayranı Sevgi (nasıl başlayacağımı bulamadım😛 ) öncelikle bu biyografi için sana çooookkkk teşekkür ederim. Hatta nomu nomu kamsahanmidaa diyorum ^^ Sayende So Ji’nin iç dünyasına daha sıcak bi şekilde yaklaşmış bulundum. Dışını her birimiz görüyoruz taaşş maşallah🙂 daa içini cıkkss… O sebepten emeğine sağlık diyorum. Sanki So Ji kendisi yazmış da okumuşum gibi hissettim…

    Sevgiler Kırçiçeği…

    • Aman efendim ni demek ben teşekkür ederim asıl sabırla okuduğunuz için😀 İyiki işsizken ve bol bol zamanım varken yazıp bitirmişim şimdi olsa yazamazdım böyle, benim içinde güzel tecrübe oldu üstelik. Normalde 1 kerede yazıp bitiririm diye düşünüyordum, röportajları okudukça bende iç dünyasına dalıverdim JiSub’ın🙂 Benim gibi sevenlerle paylaşmadan da duramadım😉
      Tekrar teşekkür ederim bu güzel yorumun için😀 yine beklerim…

  7. So Ji Sub ile yeni tanıştım sanırım biraz geç kalmışım izleyebildigim bütün filmlerini ve dizilerini izledim onun hakkında ayrıntılı birseyler öğrenmek istiyordum ki siz çıktınız karşıma ve aslında daha hicbirsey bilmediğini farkettim üstelik izlemedigim de bir sürü şey olduğunu bu güzel biyografi ve diğer yazıların hepsi için çok teşekkür ler harikasiniz gerçekten sayenizde bir sürü şey öğrendim daha okumadıgim da bir sürü şey var hepsini okuyacağım tekrardan ellerinize ve yüreğinize sağlık

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s