Patsy Cline – She’s Got You

Patsy Cline – She’s Got You

Elimde senden kalan bir fotoğraf var, hani bana sen vermiştin

“Sevgilerimle” diye yazmışsın üstüne, sevmiştin ya beni bir zaman

Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı

O  fotoğraf hala yanımda ama sen… sen onunlasın artık

Elimde senden kalan taşplaklar var, hani birlikte dinlediğimiz

Birlikte dinlediğimiz zamanlarda ki gibi hala ezgisi plakların

Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı

O plaklar hala yanımdadır ama sen… sen onunlasın artık

Hatıralar var nasıl olsa  sahip  olduğum.. yoksa onlar mı bana sahip?

Gerçekten bilmiyorum artık, ama yakamı bırakmıyor işte

Elimde senden kalan anı yüzüğü var, hani beni önemsediğini gösteren

Bana içtenlikle verdiğin zaman ki gibi görünüşü

Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı

Hala bu ufacık şeylere sahibim ama pekiya sana… O sahip artık  sana.

Ne zaman Patsy Cline’ı dinlesem çok duygulanıyorum, üzerine yazı yazmak istiyordum kaç zamandır ama hep arada kaynadı. Yüzeysel olarak anlatılacak bir şarkıcı da değil üstelik, filmlere bile konu olabilecek bir hayat onun ki, zaten onu keşfetmem de 1985 yapımı “Sweet Dreams” adlı o biyografik film ile olmuştur.

Hayatı ve şarkıları zaten bir olayken, ölümü de başlı başına bir olay olmuş ne yazık ki… 1963 senesinde özel bir uçakla yolculuk yaparken 3. ve son kez ölümle burun buruna gelir Patsy, bu defa yakasını kurtaramaz da. O kazadan bir hafta öncesinde ise  Ray Walker ile arasında geçen bir konuşmada şu sözleri sarfeder(1);

” Tatlım, şu zamana kadar iki berbat kaza geçirdim, bir üçüncüsü daha olursa da ya göz alıcı olacak yada bu defa gerçekten beni öldürecek.”

Patsy Cline için, trajik hayat hikayesi ve  güçlü yorumu nedeniyle Amerikalıların Edith Piaf’ı da diyebiliriz sanırım…

Patsy Cline Ultimate Collection

İki cd’lik Ultimate Collection albümüne şuradan ulaşabilirsiniz.  Benim ve Patsy Cline’ı bilen herkesin çok sevdiği bir diğer parçası ise Crazy’dir.

Patsy Cline – Crazy

Bu delilik, böyle yalnız hissettiğim için delirmiş olmalıyım.

Deliyim yaa, böyle efkarlı olduğum için delirmiş olmalıyım.

Biliyordum, beni keyfinin istediği sürece seveceğinden emindim.

Dahası gün gelecek beni bir başkası için bırakacaksın.

Üzüntüm niye, neden beni üzmesine izin veriyorum.

Merak ediyorum, ne yapmışım ki bu dünyada?

Deliyim yaa, yoksa aşkımla seni elimde tutabileceğimi düşünmezdim

Deli olmalıyım çabaladığım için, deli olmalıyım bir de ağladığım için

Dahası deliyim seni sevdiğim için.

Yazımı burda bitirirken, merak edenler için  Sweet Dreams’e ulaşabileceğiz bir kaç adres şöyle, yalnız tr altyazısı henüz mevcut değil.

Alternatif 1

İyi seyirler…

Kaynaklar

(1) http://en.wikipedia.org/wiki/Patsy_Cline

(2) http://www.retrokimmer.com/2010/09/patsy-clines-plane-crash-march-5-1963.html

9 thoughts on “Patsy Cline – She’s Got You

  1. Ben C.R.A.Z.Y. filmini izlerken şarkılarını dinlemiştim, gerçekten çok güzeldi. Sonra da indirdim ve rahatlamak istediğim zaman açıp açıp dinledim. Filmi izlemediysen tavsiye ederim, ayrıca güzeldir yani🙂

    ***İlk yorumun oldu sanırım burada, artık burada da varım diyerek bir de “merhaba” demek istiyorum^^

    • Merhaba Lee hoşgeldin🙂 C.R.A.Z.Y filmini izlemiş çok da beğenmiştim. Kuşak çatışması üzerine kurulu gb gözüken ama daha derin bir filmdi. Müziklerini bende senin gibi çok sevmiştim, hangi sahnede hangi şarkının çalması gerektiğini çok iyi planlamışlar cidden.
      Patsy Cline’nın Crazy şarkısına da daha başka bir açıdan bakmıştım ordaki baba nedeniyle… Senin vesilenle C.R.A.Z.Y filmini de tavsiye edelim burdan. Kanada yapımı, bol ödüllü, bol müzikli, alternatif bir yapım izlemek isteyenlere tavsiye edilir.

      http://www.imdb.com/title/tt0401085/

  2. Merhabalar. Çok güzel bi yazı olmuş, emeğinize sağlık. Patsy Cline’ı henüz çok yeni keşfettim. Sanırım ilk defa yabancılardan doğru düzgün bi müzisyenin hayranıyım diyebilirim. Bu kadın bir başka.. Her şeyiyle hem de. Zarefetliği ve sesi.. Alıp götürdü beni adeta. O kadar aradım taradım internetten ama hakkında maalesef Türkçe olarak pek bir şey yok. Neyse ki sizin sayenizde yine de bi kaç bir şey öğrenmiş oldum, teşekkür ederim.

    • Rica ederim, az da olsa bilgi verebildiğime sevindim🙂 Hayatını konu alan sweet dreams’i vaktiyle cnbc-e de izlemiştim, alkolik kocası tarafından sürekli ezilen, şöhreti hazmedilemediği için bir de dayak yiyen, şansız bir kadınmış. Yaşadığı zor hayat sesine de yansımış sanırım…

      Nostaljik şarkılar her zaman güzeldir, Patsy Cline ile başlayıp daha bir çok unutulmaz şarkıcıyı keşfedeceğine eminim🙂

      Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim, sevgilerimle

  3. Ne diyorsun yahu..:/ çok üzüldüm şimdi. Zaten efsane şarkılar ancak acılardan çıkarmış. Gerçekten doğru bi laf. İnşallah bizimkilerde çevirisini yaparlar..

    Ne demek, rica ederim ve ben teşekkür ederim. ^^

    Blogunuzu takipteyim, iyi günler.🙂

Bir Cevap Yazın

