Lovers of 6 Years (2008)

Lovers of 6 Years (2008)

Kadın için aşk ne zaman biter, peki ya erkek için?

Kadın için sorun bellidir “Artık eskisi kadar romantik değilsin, hiç yardımcı olmuyorsun!”

Erkek için sorunun başka bir boyutu var “Romantik bulduğun şeyleri yapmak mı gerçek aşk, seni gerçekten sevmesem yanında işim ne!”

İşte filmimiz bu sorunların ortaya çıkışından itibaren çiftlerin nerede yanılgıya düştüğünü, hem kadının hem de erkeğin gözünden anlatmakla başlıyor. “İlişkideki ilk çatlaklar aşka alışmakla başlar” ana fikriyle yola çıkılmış gibi duruyor başta, sonrasında ise “her aşk hüsranla bitiyor işte! neden sırtımı birine dayayayım ki, tekrar aynı hataları yapmayacak mıyız sanki, en iyisi yalnız kalmak!” demeye başlıyorsunuz ve kendinizi kadın ve erkeğin taban tabana zıtlaştığı bir noktada buluyorsunuz. Ama film o noktada bitmiyor, çözüm yolunu da sona saklamışlar. Basit ama önemli bir hayat deneyimi gibi yalın bir cevapla sonlanıyor film.

Tüm bu anlattıklarıma bakarak ağır aksak giden bir film sanıyorsanız yanılıyorsunuz, film ne zaman başlıyor ne zaman bitiyor anlamıyorsunuz, yalnızca düşündürdüğü şeyler sizi biraz ağırlaştırıyor (o kadarı da olsun artık).

Kıssadan hisse, romantik ama komik olmayan bir film izlemek isterseniz bu filmi izlemenizi tavsiye ederim 🙂

Şu adresten filme ulaşabilirsiniz.

İyi Seyirler…

Kim Jae-young  – Bu çiçekler zamanla asla solmayacak. Aynı bizim aşkımız gibi.

Lee Da-Jin  – Bunlar yapay.

Kim Jae-young  – Yapay çiçeklerin “sonsuz aşk” anlamına geldiğini duydum.

Lee Da-Jin – Ne kadar mutlular? Kıskanmıyor musun?

Kim Jae-young  – Bunların hepsi düzmece. Aşk sürekli canım cicim olmak demek değildir. Kadınlar!?

“6. yıldönümümüz rüzgar gibi geçti…”

Lovers of 6 Years (2008)” için 4 yorum

  1. izledikten sonra aha işte ben bir şey biliyorum da ilişki işini sallamıyorum dedim. O kadar sev,sevil sonra iş saçmalaşsın. Yani sevmiyorlar demiyıorum illa ki seviyorlardır birbirlerini ama uzatmalı ilişkilerin varacağı nokta bu. Evliliklerin varacağı nokta da bu. O zaman neymiş don’t worry be free 😀

  2. yazıda boşuna belirtmedim “romantik ama komik olmayan bir film izlemek isterseniz tavsiye edilir” diye 😀 Çok içim burkuldu seyrederken benim, senin gibi don’t worry be happy noktasına geldim bir yerden sonra 🙂
    neyse izlemiş bulunduk bir kere 😛

  3. Bu adama hasta olduğum için zamanında izlediğim bir filmdi. Hani hiç bir şey bilmediğim için film hakkında “vay canına” dedirtmişti. En güzel yanıda bu şaşırma ifadesini öyle inanılmaz şeyler olduğu için değil anlatımının etkili net ve gerçekçi olmasından dolayı vermiş olmamdı.

    Öyle ” Sonsuza kadar mutlu yaşadılar” saçmalığına inanan varsa hala izlesin derim. Çünkü olmadığını güzel bir şekilde anlatıyor. Bir süre sonra her şey alışkanlık olur bu yer çekimi kanunu gibi bir şey.

    Eline sağlık makino’cuğum 😉

    1. sağolasın Ser_min-shi, beğenmene sevindim 😀 bende Yoon Kye Sang için izlemiştim, sağolsun zamanında tee kore’den kalkıp buralara kadar gelmiş ama ben yeni keşfettim kendisini, o türkiye gezisini izledin mi bilmiyorum ama kapalı çarşı dolaylarında gezinirken koreli turist teyzeler bunun yanına ilişip “lovers of 6 years’da izledik seni, çok beğendik ne de yakışıklısın” filan demişlerdi. işte ilk ordan yer etti aklıma 😀 bir de üstüne road number 1 dizisinde görünce, tamam dedim izlemeliyim bu filmi.
      Hikaye çok gerçekçiydi yalnız, izledikten sonra pek kendime gelemedim, 30 yaş öncesi evlilik-sevgili işleri yaş dedim kendi kendime, daha hayattan ne istediğini bilmeden kalıcı bir ilişkiyi yürütmeye çalışırsak işte aynı filmdeki gibi böyle sarpa sarar olaylar 🙂 ama 20li yaşların başında alışkanlıklar nasıl itici geliyorsa 30lara doğru da hayatın amacı oluyor sanki, en azından bende öyle olmaya başladı, “düzen” yani nam-ı diğer “alışkanlık” istiyorum artık, dizinin sonunu beğendim oyuzden. iki karakterde önce çok saçmalayıp ayrılıyorlardı ama olgunlaştıktan sonra tekrar bir araya gelip bu sefer asıl istediklerinin alışkanlık olduğuna karar veriyorlardı 🙂
      “sonsuza kadar mutlu yaşadılar”ı da “sonsuza kadar sabrettiler birbirlerine ve mutlu oldular” diye değiştirelim biz 🙂

Bir Cevap Yazın

