Bir Kore Klasiği – Fly Me to The Moon

Kore dizilerinin müdavimiyseniz eğer, içinizde bir yerlerde şiddetli bir Korece öğrenme isteği vardır mutlaka, hiç olmadı nasıl konuştuklarını ve nasıl mimikleri olduğunu artık ezberlemişsinizdir. Taksiye takşi demeleri…  Bir de f harfini okuyamamaları , yerine “p” harfini kullanmaları en bilindik şeylerdir.

Boys over Flowers’da F4 (F-four) ekibini  Geum Jean Di’nin “epu-poo!?” diye ıkına sıkıla söylemeye çalışması, Pasta vb dizilerde Philip adlı kişilere “filip” yerine “pilip” demeleri haliyle gözünüzden kaçmamıştır. Ama onlarda haklılar alfabelerinde f harfi yok n’apsınlar.  Aynı şekilde “s” harfinin yanına “i” geldi mi birlikte “şi” diye okunuyor. Bu da onların kendine has dilbilgisi kurallarından biri yapacak bir şey yok🙂

Yine de ben şu f olayına fena halde takığım, onlarda takmışlar kafaya demekki ki ne zaman bir dizi/film karakteri ingilizce bir şarkı söylemeye kalkışsa  Frank Sinatra’nın meşhur ettiği  “fly me to the moon” şarkısını kesin söyler yada çalar, olmadı bar tarzı bir mekanda illa ki bu parçayı arka fona yerleştirirler, bakın işte f’leri nasıl da güzel söylüyorum demeye getiriyorlar sanırım🙂 Örnekleri çoktur, hatta birkaç tanesini sizinle paylaşayım  hemen (zaten bu yazıyı yazmamdaki amaçda  bu ^^ )

1- 2003 – (SBS) Thousand Years of Love

2003 – (SBS) Thousand Years of Love

Daha 2. Bölümün hemen başında General Kim Yu-suk / Fujiwara Tatsuji’yi oynayan Kim Nam Jin, bir jazz barda keyboard’ı (benim küçüklüğümde org derdik hey gidi hey) ile bu parçayı çalmıştı.

2- 2005 – (SBS) Hello My Teacher

2005 – (SBS) Hello My Teacher

Yine 2. bölümde ve yine bir jazz barda bu sefer Gong Yoo’cum piyanosu ile şarkıya eşlik ediyor🙂

3- 2007 – (MBC) Coffee Prince

2007 – (MBC) Coffee Prince

Yine 2.bölümde😀 Han Sun ajushimiz mazide bir yolculuğa çıkar, tema şarkımız belli tabe🙂

4- 2009 – (SBS) You are Beautiful

Bu defa azmetmişler 13.bölüme kadar beklemişler🙂 Jang Geun Suk  yorumlamış, bütün f‘leri de söylemiş aferin ona🙂

Dizilerde sık sık rastladığımıza göre Koreliler bu şarkıyı çok seviyorlar sanırım, Amerikalılar bile bu kadar reklam etmiyorlar bu şarkıyı🙂

Hep dizilerden gittim ama son örnek Wonder Girls’den Ye Eun’ın yorumu olacak.  Videonun başında 2 ingilizce şarkıyı bu defa kore türküsü(anladınız siz onu) söyler gibi söylemişler, millet kopuyor haliyle ama fly me to the moon’u yine ciddiye alarak söylemişler. (Milli marş mübarek şakaya bile gelmiyor🙂 )

O kadar bahsettik şarkıdan bir de Frank Sinatra Babadan dinleyelim ve yazıyı güzel güzel bitirelim🙂

Fly me to the moon
Let me play among the stars
Let me see what spring is like
On a-Jupiter and Mars
In other words, hold my hand
In other words, baby , kiss me

Fill my heart with song
And let me sing for ever more
You are all I long for
All I worship and adore
In other words, please be true
In other words, I love you

13 thoughts on “Bir Kore Klasiği – Fly Me to The Moon

  1. ben de çok beğendim yazıyı iyi düşünmüşsün bak benim gözümden kaçmış ama her dizide illa eski klasiklerden bir parça var .bende çok seviyorum bu şarkıları güzel oluyor🙂 kültürümüz artıyor .frank amca da çok güzel söyler hani🙂

  2. geçende diyodum daha korelilere ingilizce konuşmayı yasaklasınlar diye.. ingiliizler falan kesinlikle anlamıyolar adamların konuşmalarını (gerçi onlar birbirlerinide anlamıyolar:D ) bu şarkıyıda pek bi severim haa..tüm “f” leri “p” diye okusan bile şarkı şarkılığından bişiy kaybetmiyo ama😀 (deli kız-arya)

    • 😀😀 Arya çingu n’aptın, dur yasaklama sakın, daha yeni yeni öğreniyorlar alışıyorlar sadece😀 ticari olarak japonca ve çince onlar için daha kullanışlı ve yaygın diller ama batı dillerine de yavaş yavaş alışmaya başlıyorlar sanırım🙂
      bizde gurbetçiler almanya’ya doluşmuştur ya onlar da başta avusturalya, amerika ve kanada’ya giden çok var… kendi şarkılarında bile bir satırda olsa ingilizce cümleler var, böyle böyle ingilizceye alışırlar artık di mi, umudunu kesme yani😀🙂
      son videonun linki de ölmüş, değiştiriverdim sayende😀

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s