Yine Yeniden Bir Vampir Dizisi

İlk izlediğim Vampir Filmi 92 yapımı Bram Stoker’s Dracula’dır, 97-98 yıllarında televizyonda yayınlandığında ben artık ortaokula başlamış, hatta ilk dizi film takiplerime başlamıştım. Bu filmi izlerkende elimde çizgili küçük boy bir okul defteri vardı. Bu defterin önemine sonraki satırlarımda deyineceğim tabiki… Film bittiğinde işte o defterin belkide 8-9 sayfası filmde geçen repliklerle dolup taşmıştı, oyuncuların ve yönetmenin yarattığı o tiyatral hava beni içine çekmişti, film bittiğinde not aldığım her replik bana bir ressamın fırçasından çıkmış tabloları hatırlatıyordu… Shakespeare’ın ünlü eserinde Romeo’nun Julliet’ten ölüm ile koparılılışı gibi, Dracula’nın da ölümüyle yıkıldığı sevgilisi Elizabeth’e diğer bir adıyla Nehir Prensesi’ne olan sonsuz özlemi vurgulanıyordu. Tek bir farkla… Romeo Julliet’in ölümüyle birlikte kendi yaşamından vazgeçerek ölüler diyarında bile olsa Julliet’ine kavuşabilmiştir. Ama Dracula ölümsüzlüğün çöllerinde Elizabeth’e olan aşkıyla sonsuz bir ızdırap çekmektedir. Ölümsüzdür ama bir çok ölüm görmüştür, kuşaklar boyu da yalnız kalmıştır taki Elizabeth’e tıpa tıp benzeyen Mina’yı görene kadar… İşte bu aşk hikayesinin tam ortasında hayal gücünü aşktan daha da zorlayan şey Vampir’in ta kendisidir.
Bir tarafta ölümle mühürlenmiş hayatlarında aşkın peşinden koşan kırılgan kadınlar, diğer tarafta elini verdiği herşeyin yaşamını solduran ama sonsuz aşkı sunan kötü adamlar…
Hangi vampir film yada dizisini izlerseniz izleyin hikaye hep aynıdır… Saf kızımız paralar kendini sonsuz aşk uğruna :)
Bu açıdan bakıldığında önümüze serilen hikaye tarihin en eski ve tutulan hikayesidir, bütün diziler filmler biter ama vampir öyküleri bitmez doğal olarak:)
Bu filmi izledikten sonrada türlü türlü vampir filmleri ve dizileri izledim. Bunlardan ilki vampir dizileri arasında en uzun soluklusu olan Buffy The Vampire Slayer’dır. Luke Perry’nin 92 yılında başrollerinde oynadığı komedi-vampir filmi aklınıza gelmesin hemen ki televizyon dizisi okadar meşhurdur ki bu filmden bi haber olanlarınızda vardır kuvvetle muhtemel. O halde herkesin hangi diziden bahsettiğimi bildiğini varsayarak yazıma devam ediyorum. Bu dizide vampir aşkına karşılık çaresiz kalan bir genç kız yerine doğuştan slayer(vampir avcısı) bir ana karakter vardır ki, tüm vampirleri gölgede bırakarak, kırılgan kör aşık rollerini tepe taklak etmiştir ve 7 sezon boyunca soluksuz izlememe sebep olmuştur. Bu 7 sezon içinde 2 ruhu olan vampir ile de düzeyli (!) bir birliktelik yaşamış sonrasında yoluna devam etmiştir:) Bunun yanında Buffy’den ayrılma karakterlerden oluşan Angel dizisi 5 sezon sürmüş ve nihayete ermiştir o da sonunda.Bahsettiğim tüm film ve diziler Amerika kaynaklı olsada bunların arasında birde Britanya adasından çıkma ve benim bitti sanarak yalnızca 1. sezonunu izlediğim Being Human dizisi vardır. Ana karakterler Vampir, kurt adam ve bir hayalet’ten ibarettir ve adı üstünde insan gibi yaşamaya çalışırlar. Kafanızı dağıtmak ve güzel müzikler dinlemek için birebir dizidir. Yine de vampir dizisi midir bilemiyorum. Hoş bir alternatif olarak size bahsetmek istedim yalnızca.
Yazımın başında da dediğim gibi anlat anlat bitmez vampir öyküleri. Ve işte benim için hala çok güncel olan 2 diziden daha bahsedeceğim.
İlk olarak saf kan bir vampir dizisi olan TrueBlood’dan bahsetmeliyim. Trueblood diğer tüm vampir film ve dizilerindeki şiirsellikten tamamen uzak bir dizidir. Aksine günümüz Amerika’sındaki tüm çarpık düzene hayali karakterler üzerinden sivri oklarını göndermektedir. Yalnızca siyasi değildir aynı zamanda da agresif bir dizidir, her bölümde kan gövdeyi götürür ama bunu öyle bir sunar ki size etkilenmezsiniz bile:) Amerika’da 3.sezonunu sürdürmektedir ve kesinlikle izlediğiniz hiç bir vampir dizisine benzememektedir, izlemek isteyenleri baştan uyarayım…
Son olarak, 1. sezonunu izlemeye yeni başladığım ve değerli arkadaşım Eren’den 2.sezonun 9 Eylül’de başlayacağını öğrendiğim The Vampire Diaries dizisinden bahsederek yazımı burada sonlandıracağım. Yazının sonuna bu diziyi eklememin en önemli nedeni ise vampir öyküleriyle tanıştığım günlere yani başladığım yere beni geri götürmesidir. Çünkü yine ölümsüz ve aşk acısı çeken bir vampir yine gencecik ölümlü kırılgan saf kız bu hikayenin ana karakteridir! Boşuna demiyorum yani başladığım yere geri döndüm diye…
Bir yandan bozuluyorum tabi buna! Hani aşmıştık bunları, hani bir vampir kalbimizi kırarsa kalbine kazığı çakıyorduk(Buffy), zaten yaşadığımız dünya öyle kolay bir yer değildi, vampirler de ya insan gibi yaşamaya çalışmalı (Angel, Being Human) yada asil aşık numaralarını bir kenara bırakıp şu küresel krizde dünyanın gündemi sürekli değişirken asırların tecrübesiyle iktidara göz dikmeliydi di mi?(Trueblood)
Yok yok bizden adam olmaz, biz gene Romeo&Julliet’i izleyip duralım…

Not: Çizgili defterimi de taa yıllar önce dersanede çok sevdiğim bir arkadaşıma vermiştim, Eskişehir’de öğretmenliği kazandı kendisi, bende ona daha çok lazım olur diye de geri istemedim :) (üniversiteyi kazanmışız kalkıp bir de defter peşine mi düşecektim:)

23 thoughts on “Yine Yeniden Bir Vampir Dizisi

  1. İşte budur…10 üzerinden 10 veriyorum. Müthiş bir kurgu, benzersiz algılama ve gözlemin paha biçilemez sonucu…Ben sana diyorum gelecek vaat ediyorsun diye…Ünlü bir film eleştirmeni veyahut yazar olduğunda benide unutmazsın dimi,katkılarımdan dolayı, hani 2.sezonun 9 eylülde başlayacağını söyledim ya… takipçinim her daim üstad

  2. açıkçası yazıdakı yorumlarına katılmamak elde değil..genellıkle benım dıkkatımı ceken bugune kadar özellikle 90 lardan önce ölümsüz yakısıklı vampiler filmdeki güzel kızımıza aşık olur ve onun insan erkek arkadaşı tarafından kalbine kazık çakılarak öldürülürdü. farkındaysan artık duygulu insanı duygulara sahıp hatta blade gıbı yarı ınsan kahraman olan vampirlerimiz var:) ve artık kızlar kurtulsun değil yakısıklı duygusal vampirlerimizle gitsin diye beklıyoruz:)))p.s: ben hala bı gece angel benı gelsın alsın dıye beklıorm :P

  3. Nasıl verdiysen bana gazı, ofisteki o matkap gürültüleri içinde bile inatla yazmayı başardım:D Makalem yok ama köşe yazılarım var ne güzel, o da sayende:D "Şerefsizim aklıma gelmişti" butonu'nu sana ithaf ediyorum, malum konu sıkıntısı çektiğimde baş editör olduğun için sana geliyorum her daim:D

  4. Huhu mirve beni mi bekledin yorum yazmak için:D Gerçi hepimizin derdi aynı 1 yaşlanmamak, 2 dul kalmamak,3 zengin koca bulmak, oyüzden filmlerdeki bayan karakterlerde bizi yansıtmaya başladı… Hepsinin gözü açıldı artık, tabi saf aşık olmak da bir yere kadar:)ps: Akşam makino'dayım geç geleceğim… İmza; Angelus

  5. Sevgi son yazılarımızdaki başlıklarımız dikkatini çektimi :S vallahi çalmadım bak şimdiden söylimm :D hem çalmış olsam nolcak ki, şurda kardeş kardeş yazışıyoz dimi…Aslında bu fikir birliğinden nasıl bir güç doğacağının bir işareti mi olsa gerek, ne dersin?

  6. körle yatan şaşı kalkar, vampirli yazım yoluyla seni hipnotize etmişim demekki=) üstelik "şerefsizim benim aklıma gelmişti" butonu atılan başlıkları da kapsıyor sen hiç merak etme:)

  7. ne yazdın yauuuu…bide sende benim gibi yorum kısmını sağ bölmeye alsana.ama bana sorma nasıl yapıldığını hatırlamıyorum…….. derken hatırladım sorabilirsin

  8. ortalıktan biranda kayboldum farkındayım, şimdi tekrar toparlandım ama:)o gün de yorum yazarken sana kendi kendime çok güldüğüm bir yorum yapmıştım ama yayınladıktan sonra bir tek benim anladığım ve güldüğüm bir yorum olduğunu idrak ettim hemen ve sildim haliyle hehe:)

  9. ben vampirlerden bir soğudum soğuyuş o soğuyuş güzelim Boone için bile şu vampire diaries e başlayamıyorum. Halbukisi herkes dedi. Bak tam sana göre dedi. Eleman yani tam benim kafadanmış :D ama yok anam edward yeryüzünden silinmediği sürece ben bir daha yanaşmam vampirlere :D

  10. being human haricinde hepsini izledim,TVD dizisini ise 1.sezon sonunda bıraktım.pek bi sıktı beni.hep aynı vampir hikayeleri görmekten sıkıldı bu bünye.true bloodı da ”kutsal kase eric” için izliyorum hala .dizi iyi hoş da o sookie arada çıkmıyo mu bi de ağzını açmıyo mu vurasım geliyo kadına :) ben draculayı,lestatı felan özledim ya adam akıllı vampirler görmek istiyorum güneş ışığına çıkamayan aynada gözükmeyen kan emen:) güneşte dolanan ya da parıl parıl parlayan tıfıl tipler değil :D
    cinnet

    • aaa bak ben neden vampirle görüşmeden hiç bahsetmemişim, kınıyorum kendimi, eski bir biret pit hayranıydım halbuki :D
      bana vampir olsun yeter ki :D ben ayırmıyorum onları :D
      “kutsal kase eric” :D :D :D sözün bittiği yerdeyim :)

  11. Being Human’ı izledim malesef devamı gelmedi, ama gelecek mi bilmiyorum da. Bence değişik ve eğlenceliydi alternatif bir tarz diyebiliriz.

    Vampire Diarisi izliyorum her hafta kaçırmıyorum. bu akşam bir bölüm yayınlayıp dönem ortası araya giriyor ve 5 ocağa kadar yok malesef :(

    • Merhaba Elif, Hoşgeldin :)
      Being Human’ın ben ingiliz versiyonun 1.sezonunda kaldım hala, üstüne bir de amerikan versiyonu geldi. Yine de ingiliz versiyonunu bulup izlemeyi düşünüyorum. Müzikler çok hoştu. Amerikan versiyonunda ilk bölümünü izledim. İngiiz versiyonuna has havayı bu dizide de görmek mümkün. Oyuden being Human’ı hala cepte tutuyorum bir gün hepsini izleyeceğim :)
      ama tabi vampir günlükleri farklı bir mevzu :) amerikalıların şu noeli bahane edip bir ton ara vermelerine çok uyuzum, heroes’da da aynı şeyler olurdu deli olurdum. Ama elimiz mahkum bekleyeceğiz. Son bölümü bayram nedeniyle izleyemedim henüz, kıvanç çakması Klause’ın vukuatlarını çok merak ediyorum :))))
      Blogumda kore dizilerinden başka bir şey olmaz normalde ama vampir dizileri her zaman kıymetlim olmuştur. :)
      Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

  12. Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Vampirler dedim mi ben her şeyin içinde varımdır. BUFFY fandomunda boşuna nam yapmadık efem :) Ama sanırsam şeyi atlamışsın Moonlight, kısa sürmüştü ama Angel’a çok benzetmişlerdi bu diziyi de, epeyce de fanı vardı. İzlemediysen tavsiye ederim ;)

    • Hoşgeldin DarkAngel :D teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) Ben tam bir buffyciydim spike angel’a geçince bir süre de Angel taraflarında dolandım tabi :) hey gidi günler :D
      Moonlight’ın zamanında çok reklamı dönmüştü hatırlıyorum :D şu sıra being human’a da tekrar bir dnüş yağmak istiyordum, moonlight tavsiyen iyi geldi o yüzden :) mutlaka izleyeceğim ;)

Bir Cevap Yazın

